دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تعزیرات حکومتی

حوزه/ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم، گفت: تا کنون با ۸۰۰ نانوایی متخلف در مواردی چون گران فروشی، کم فروشی، عدم پخت و تعطیلی خودسرانه برخورد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی ریاضی در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم برگزار شد، با بیان این که رسالت اصلی این اداره کل، برگزاری دادگاه و صدور حکم برای پرونده هایی چون قاچاق کالا، کم فروشی، احتکار، گران فروشی و سایر موارد است، گفت: اما این در حالی است که مردم مأمورانی را که به واحدهای صنفی مراجعه می کنند به عنوان بازرسان تعزیرات حکومتی می شناسند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم، مهمترین وظیفه بازرسی را نظارت و کشی عنوان کرد و بیان داشت: این رسالت بر عهده ارگان های دیگر مانند جهادکشاورزی، سازمان صنعت معدن و تجارت است.

ریاضی به اشاره به شیوه کار این اداره کل بیان داشت: شیوه به این صورت است که گزارش های سازمان های اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، صمت، جهادکشاورزی به تعزیرات ارسال و این اداره کل متهم و در صورت وجود شاکی دعوت و سپس به تخلف ها در حوزه فروش اجباری، اختفاء، گران‌فروشی، تقلب، عدم ارایه فاکتور خرید، تعطیلی خود سرانه، قاچاق کالا و ارز و گرفتن زیر میزی رسیدگی می کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم، با اشاره به ارسال ۵ هزار و ۳۱۲پرونده از سوی جهاد کشاورزی و دستگاه سازمان صنعت معدن و تجارت به تعزیرات حکومتی اضافه کرد: از این تعداد، برای ۵ هزار و ۲۰۰ پرونده بعد از رسیدگی احکامی صادر شده است.

وی، با بیان این که این امر نشان دهنده این است که ۹۵ درصد پرونده ها رسیدگی شده ، اظهار داشت: برای این پرونده ها ۸۱۲ میلیارد ریال حکم جریمه در بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و حوزه بهداشت و درمان صادر شده است.

ریاضی با اشاره به افزایش۱۰۰ درصدی ورود پرونده ها در این سه حوزه بیان شده، اضافه کرد: برای برخورد قوی تر و رسیدگی به تخلف ها اختیارات اداره کل تعزیرات برای برخورد با واحدهای متخلف از سوی شورای هماهنگی سران قوا دارای افزایش یافته است.

وی، بیان داشت: از جمله این اختیارات این است که تعزیرات حکومتی می تواند در حین رسیدگی اقدام به پلمپ و نصب بنر برای واحدهایی که اصرار به تکرار تخلف دارند، کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم، با اشاره به ۵ برابر شدن مجازات ها در قانون نظام صنفی، تعزیرات حکومتی و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: در همین رابطه در سه ماه اول سال یک هزار و ۸۲۲ واحد صنفی به وسیله مأموران سازمان تعزیرات حکومتی بازرسی و ۶۴۲ واحد متخلف شناخته و ۹۰ واحد به تعطیلی و نصب پارچه انجام شد که ۲۰ مورد این تعطیلی ها برای هفته جاری است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم با بیان این که مردم گزارش های خود را در ارتباط با حوزه بهداشت، گران‌ فروشی، کم فروشی و احتکار با شماره های ۱۲۴ و ۱۳۵ در میان قرار دهند، اضافه کرد: خرید و فروش موتور سیکلت های ۲۵۰ سی سی به بالا ممنوع است و در صورت مشاهده و کشف، این موتورها توقیف شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

وی با بیان این که قبل از طرح مردمی سازی یارانه چندین انبار روغن با احتکار ۵۶تن روغن خانوار کشف و روغن ها در اختیار نهادهای حمایتی قرار گرفت، به مسئله برخورد با نانوایی های متخلف هم اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون با ۸۰۰ نانوایی متخلف در مواردی چون گران فروشی، کم فروشی، عدم پخت و تعطیلی خودسرانه برخورد شده است.

ریاضی گفت: از ابتدای طرح مردمی سازی یارانه ها از ۹۰ مورد پلمپ ۳۵ مربوط به نانوایی ها بود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha