جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/  نشست پیش همایش بزرگداشت آیت الله خرسان

حوزه/ هجدهمین نشست اعضای کمیته علمی به منظور بحث و بررسی پیرامون محتوای علمی مباحث قابل طرح در کمیسیونهای سه گانه این کنگره در راستای پاسداشت شخصیت علمی، اخلاقی و پژوهشی عالم ژرف اندیش آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری ضمن تقدیر از اهتمام اعضای کمیته علمی کنگره با اشاره به پیشینه تاریخی تعاملات علمی علما و حوزه های علمیه هدف از بر گزاری این کنگره بین المللی را معرفی نخبگان دو حوزه کهن نجف و قم عنوان کرد و گفت؛ طلاب و فضلای جوان دو حوزه می بایست با پیشینه پر افتخار و آثار علمی و پژوهشی و نیز سیر و سلوک عالمان حوزه های علمیه شیعی در قم و نجف آشنا شوند و یکی از روشهای ماندگار برای تحقق این مهم برگزاری کنگره های علمی و چاپ و نشر خروجی های آن برای ثبت در تاریخ است که به لطف الهی با همت فضلای دو حوزه در دبیر خانه دائمی امناء الرسل در حال تحقق است.

وی با تاکید بر حفظ بعد علمی کنگره امناء الرسل افزود؛ علاوه بر تجلیل از شخصیت آیت الله خرسان آنچه در کمیسیون های سه گانه به دنبال آن هستیم بحث ماندگار علمی پیرامون موضوعات احصا شده در کمیسیونها می باشد.

در ادامه این نشست اعضای کمیته علمی با انتخاب رئیس و دبیر کمیسیونها به بحث و بررسی عناوین مقالات پرداختند و سخنرانان کمیسیونها را نیز از بین اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و نجف مشخص نمودند.

همچنین در این نشست مقرر گردید علاوه بر کمیسیونهای مصوب، پیش نشست های علمی در روزهای منتهی به برگزاری کنگره امناء الرسل برگزار گردد.

اعضای کمیته علمی همچنین بر، برگزاری یک نشست علمی با حضور کارشناسان خبره حوزوی پیرامون پیشینه مبارزاتی حوزه علمیه نجف علیه ظلم و طاغوت و نیز پشتیبانی عالمان و مراجع بزرگ عراق در حمایت از انقلاب اسلامی و حرکت بی بدیل امام خمینی در تحقق و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در رسانه‌ ملی تاکید کردند.

گفتنی است کمیسیونهای سه گانه این کنگره بین المللی عبارتند از؛

۱. کمیسیون حوزه های علمیه؛ راهبردها، سیاستها و تعاملات

۲. کمیسیون سلوک علمی، اخلاقی و تقریبی آیت الله سیدمحمدمهدی موسوی الخرسان

۳. کمیسیون آیت الله خرسان و دفاع از مکتب اهلبیت(ع)

کنگره علمی امناء الرسل، تکریم احیاگر بصیر حضرت آیت الله سیدمحمد مهدی موسوی الخرسان در روزهای دوم و سوم شهریور ماه سال جاری در قم مقدس و روزهای پانزدهم و شانزدهم مهرماه در نجف اشرف برگزار خواهد شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha