شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: باید از ظرفیت حج برای تعمیق معنویت و افزایش وحدت و قدرت جامعه اسلامی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مصلی المهدی(عج) زاهدان برگزار شد ضمن تبریک عید قربان، اظهارداشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا قطع وابستگی به مادیات و دلدادگی به دنیاست که باید همواره مورد توجه ما باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: عید قربان یکی از مهمترین و بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان است و این روزها حاجیان مشغول برگزاری مناسک حج هستند و حج یک عبادت جامع و رزمایش بزرگ عبادی، معنوی، سیاسی و اجتماعی مسلمانان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: یک محور حج عبادت خدا، رشد معنویت و تقویت آن در جامعه اسلامی است و محور دوم آن نشان دادن وحدت، یکپارچگی و قدرت سیاسی و اجتماعی مسلمانان است.

وی گفت: مسلمانان در کشورهای مختلف در مناسک حج نمایندگانی دارند و همه مسلمانانی که از این مراسم معنوی جا مانده‌اند با برگزاری نماز عید سعید قربان و قربانی کردن، دلهایشان را با نمایندگان خود در مناسک حج گره می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: باید از فرصت و ظرفیت حج برای تعمیق معنویت در جامعه و نیز افزایش وحدت و قدرت جامعه اسلامی بیشترین استفاده صورت گیرد که متأسفانه به این مساله مهم کمتر پرداخته شده است.

امام جمعه زاهدان با ابراز تاسف نسبت به عدم استفاده از ظرفیت حج برای حل مشکلات جوامع اسلامی، تاکید کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال کم اثر کردن حج، ضربه زدن به معنویت، وحدت و قدرت جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ادامه داد: همه اقشار از جمله مردم و دولت، علما، اساتید، فرهنگیان، فرهیختگان و جوانان باید در جهت تعمیق معنویت، گسترش ایمان و اخلاق اسلامی و نیز تقویت وحدت و انسجام جامعه اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: دشمنان با شبهه‌پراکنی در مسائل اعتقادی، توطئه و تفرقه به دنبال تضعیف باورهای دینی و گسترش فرهنگ ابتذال در جامعه اسلامی هستند و باید همه دست به دست هم داده و با ترفندهای دشمن مقابله کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های عید سعید قربان در زاهدان، بیان کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای فردی و اجتماعی تلاش همه جانبه و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رشد جامعه اسلامی است.

امام جمعه زاهدان گفت: امروز عید سعید قربان است، اما متاسفانه امت اسلامی گرفتار مشکلات زیادی از جمله مشکلات و بلایای آسمانی است که چه بسا انسان نیز در آن غیر مستقیم نقش داشته باشد مثل قحطی، خشکسالی و زلزله و برخی مشکلات نیز به دست خود انسان ایجاد می‌شود مانند مشکلات اقتصادی که بخشی در اثر تحریم‌های دشمنان و بخشی محصول ضعف مدیریت، کم کاری و اختلاس است.

وی اظهار کرد: انتظار است که مسئولان کشوری و استانی برای حل مشکلات کشور به ویژه مشکلات مردم سیستان و بلوچستان از جمله آب، بنزین، گاز و سایر مشکلات تلاش بیشتری داشته باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: امت اسلامی باید هوشیار باشد و برای امنیت و حفظ وحدت خود تلاش بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha