شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1034776
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
تصاویر/ مراسم عمامه گذاری طلاب ارومیه

حوزه/ همزمان با عید سعید غدیر خم، ۵۰ نفر از طلاب واجد شرایط، ملبس به لباس مقدس روحانیت و سربازی حضرت حجت(عج) خواهند شد.

حجت الاسلام غلامرضا اکبرزاده، معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه از برگزاری جشن تلبس طلاب مدارس علمیه استان همزمان با عید غدیر در استان خبر داد و اظهار داشت: این مراسم روز بیست و هفتم تیرماه در چهار شهر ارومیه، خوی، سلماس و میاندوآب برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: همزمان با عید سعید غدیر خم، ۵۰ نفر از طلاب واجد شرایط، ملبس به لباس مقدس روحانیت و سربازی حضرت حجت(عج) خواهند شد.

وی اتمام پایه پنجم را نخستین شرط لازم برای ارائه درخواست تلبس از سوی طلاب دانست و گفت: شرکت در کارگاه تلبس، موفقیت در تست روانشناسی، موفقیت در مصاحبه صیانتی و علمی و همچنین گذراندن مصاحبه تلبس از جمله دیگر شروط لازم برای دریافت حکم تلبس است و هر گونه تلبس خارج از این اصول، غیر قانونی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روند تلبس در سطح حوزه‌های علمیه بر اساس شروط اعلام شده مرکز مدیریت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: همه مدارس علمیه موظف هستند در همه امور به ویژه بحث تلبس که مورد تأکید مراجع و علمای حوزه است، توجه و حساسیت کافی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) و کارشناسان دین، وظیفه و رسالت مهمی در هدایت جامعه به سمت رشد دینی و معنوی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: به همین دلیل یک طلبه باید در حفظ شأن و جایگاه لباس روحانیت بسیار تلاش کند و بداند که رفتار، گفتار و اعمال او می‌تواند موجب جذب افراد به سمت ارزش‌های الهی شود.

حجت الاسلام اکبرزاده حفظ شأن و جایگاه لباس روحانیت را مهم‌ترین وظیفه یک طلبه عنوان کرد و اظهار داشت: پوشیدن لباس مقدس روحانیت، آغاز فصل تازه‌ای از آموختن علم، اخلاق و تقوا است که باید مورد توجه طلاب جوان قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha