یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امر به معروف

حوزه/ اخیراً ویدیویی از درگیری دو نفر در اتوبوس در رسانه های ضدایرانی منتشر شد و آنطور که در این ویدئو مشخص است پس از تذکر یکی از شهروندان نسبت به کشف حجاب در اتوبوس، فرد تذکر گیرنده با کمک یکی از همراهانش اقدام به هتاکی و ضرب و شتم آمر به معروف کرده و با فیلمبرداری از این اقدام خود آن را منتشر کردند.

خبرگزاری حوزه - تهران/ اخیراً ویدیویی از درگیری دو نفر در اتوبوس در رسانه های ضدایرانی منتشر شد و آنطور که در این ویدئو مشخص است پس از تذکر یکی از شهروندان نسبت به کشف حجاب در اتوبوس، فرد تذکر گیرنده با کمک یکی از همراهانش اقدام به هتاکی و ضرب و شتم آمر به معروف کرده و با فیلمبرداری از این اقدام خود آن را منتشر کردند.

زن هتاکی که در اتوبوس فحاشی می‌کرد بازداشت شد.

یک منبع آگاه به خبرنگار خبرگزاری فارس گفته است: این اتفاق شنبه ساعت ۸:۴۲ صبح در اتوبوس بی‌آرتی اتفاق افتاده است. خانم بی‌حجاب که عضو یک شبکه سازمان‌یافته کشف حجاب و مرتبط با مسیح علی‌نژاد بوده، تا قبل از غروب همان روز دستگیر شده است. تعداد قابل توجهی از افراد این شبکه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

واکنش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با انتشار متنی در فضای مجازی در واکنش به این اتفاق نوشت: آفرین بابت منفعل نشدن به آن خانم غیرت مند باحجاب.

حرف زیاد دارم و البته حوصله برای شنیدن زیاد. اما در این فرصت انتظار در فرودگاه، مقدمتاً مرور چند نکته‌ی واضح را مفید می‌بینم؛ • مسئله حجاب مسئله اول و آخر امروز جامعه‌ی ما نیست، اما مسئله بی اهمیتی هم نیست و ریشه‌ی آن در هویت و تاریخ و مکتب ما اظهر من الشمس است.

اصل لزوم پوشش نیز در فضاهای عمومی در همه مکاتب و جوامع مورد قبول است و میزان و حد آن در قانون مبتنی بر مبانی فکری و باورهای جامعه معین می‌شود؛ در کشور ما هم درباره پوشش در فضاهای اجتماعی قانونی وجود دارد و آن خانم هیاهو کننده در این فیلم، آن را زیر پا گذاشته است. یعنی کار آن خانم بی حجاب، واضحاً غیرقانونی و غیرشرعی است!

درباره کار فرهنگی ایجابی و نحوه‌ی رفتار حاکمیت با کسی که قانون را زیر پا گذاشته، حرف بسیار است. اگر نگویند به من که اول سه هزار میلیارد را بیاور پس بده و بعد درباره ورود ممنوع و حجاب و کلاً ایمنی موتورسوار و بقیه‌ی قوانین خرد صحبت کن! برخی از موارد ایده و طرح و قدری هم اقدام -نه به قدر کفایت را در آینده‌ی نه چندان دور اینجا بررسی خواهیم کرد.

وقاحت و پررویی و هتاکی و بی ادبی خانم بدحجاب و فرد همراه با همسوی او در بددهنی، و از آن بدتر در دست بردن به روسری خانم محجبه، شرم آور و برای غیرت مندان مسئولیت آور است!

اگر اثبات شود هر کسی جرحی بر دیگری وارد کرده باید دیه‌ی آن را بپردازد؛ اما حواسمان هست اگر او دست خانم دیگر را با ناخنش خونی کرده باشد، بدتر از این رفتار و گفتار را به لحاظ اخلاقی، از همان خانم مصدوم در همین فیلم دیده‌ایم.

اصل ورود خانم به مسئله، رفتار عقلایی و شرعی و غیرتمندانه و "تذکر دادن" و مصداق مسئولیت پذیری اجتماعی است. شجاعت و شخصیت خانم محجبه قابل تحسین است. انفعال برخی دوستان مذهبی‌تر تعجب برانگیز است!

به جز سه یا چهار نفر، گویی عمده افراد برای تمام کردن غائله سعی می‌کنند تا خانم محجبه را به بیرون هدایت کنند و ماجرا جمع شود که باید از آنان تشکر کرد.

حتماً تا یافتن و برخورد قانونی پلیس با خانم وقیح و هتاک مسئله را از مراجع قانونی قضائی و انتظامی پیگیری جدی خواهم کرد.

دو قطبی درست نکنیم، اما به بهانه‌ی دو قطبی نساختن همواره فردی که مقید به ضوابط اجتماعی و قانون و شرع است را به نفع قانون شکنی و رفتار غیرشرعی فردی دیگر ملامت نکنیم.

درباره عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی هم اوایل شهریور گزارشی سالانه عرض خواهم کرد. درباره مسئله انفعال با همدیگر حرف‌ها داریم. سر فرصتی در این باره محضر شریف شما خواهم نوشت.

غدیر بی تفاوت به مسئولیت اجتماعی و سکولار با واقعیت تاریخی و حقیقت آن ناسازگار است.

عید الله الاکبر بر همه مردم مبارک!

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 1
    خوبه دیگه هر کی هر اعتراضی کنه وصل به جایی متاسفم براتون
    • ارتباطات مستمر IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 0
      اعتراض؟! تحریک مردم و سلب آرامش غریزی درسته؟ عقلانیه؟ شما تشویق و کار اون وریها رو واقعا متوجه نیستی؟! هیچ ارتباطی به هم ندارن؟
    • الف IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      اعتراض با توهین و دهن کجی فرق میکنه. جای جلاد و شهید را عوض نکنید. برخورد فیزیکی با محجبه دیگه نوبره !
    • دوست IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      نه نه بابا
    • دوست IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      متاسفم برای تو سعید
    • دوست IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      نه اول برای آگاهی نداشتن از احکام امر به معروف و نهی از منکر؛ و نه دوم برای نپذیرفتن نظر شما؛ با اول به معنای بشتاب به سوی تلاوت قرآن کریم؛ با دوم به معنای با عمل به قرآن کریم که همان امر به خوبی هاست و نهی از بدی هاست. و جمله متاسفم برای تو به خاطر تحت تاثیر شبکه های معاند قرار نگیری.با سپاس برادر خوبم سعید.
  • رضا IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    حاج آقا در کشور ما برابر قانون بی حجابی جرم است و مسئول رسیدگی به آن نیروی انتظامی است و بنا به دستور مقام معظم رهبری باید تذکر داده شود و بس . بنا بر این رفتار خانم آمر به معروف نه تنها قانونی نبود بلکه نام بردن از سپاه به وجه این نهاد انقلابی در بین مردم لطمه میزند و این موضوع را القا میکند که تمام بانوان محجبه به نظام وابسته اند و این خود خطری برای تمام خانم های محجبه ایجاد میکند تمام این ماجراها باعث لطمه متقابل مردم و نظام میشود و بستر تبلیغاتی گسترده ای در اختیار دشمنان میگزارد و امان از روزی که زنان سر لج بیوفتند
  • ش IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 0
    مرگ بر بی حجاب مرگ واقعی