دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه و استانداری یزد

حوزه/ استاندار یزد با اشاره به نقش و تاثیرگذاری ویژه و برجسته حوزه های علمیه در امر مدیریت مسائل فرهنگی، گفت: ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های مدارس علمیه، بر خود فرض می‌دانیم فعالیت‌های این مجموعه بزرگ، ارزشمند و تاثیرگذار را تقویت و از آن‌ها حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد روز گذشته در نشست بررسی مسائل مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز تعلیم اسلام و معارف قرآنی، نبوی و علوی است، اظهار داشت: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که علماء وارثان انبیاء هستند، از طرفی در آیه ۲۵ سوره حدید آمده است که "لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا... لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط"، که این موضوع به خوبی مبین رسالت سنگین علما و حوزه‌های علمیه در "تعهد به عمل" و "تحقق احکام اسلامی" است.

وی در ادامه به جایگاه ویژه حوزه‌های علمیه نزد امام خمینی(ره) اشاره و خاطر نشان کرد: حضرت امام(ره) در باب اهمیت تاسیس حوزه علمیه قم می‌فرمایند: "تاسیس حوزه علمیه قم در زمان‌های گذشته، کم اهمیت‌تر از تاسیس جمهوری اسلامی در ایران امروز نبوده است".

استاندار یزد با اشاره به نقش و تاثیرگذاری ویژه و برجسته حوزه های علمیه در امر مدیریت مسائل فرهنگی، یادآور شد: ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های مدارس علمیه، بر خود فرض می‌دانیم فعالیت‌های این مجموعه بزرگ، ارزشمند و تاثیرگذار را تقویت و از آن‌ها حمایت کنیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha