دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1029004
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
عزای عمومی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد در پیام مشترکی با اعلام عزای عمومی پنج شنبه ۱۹ خرداد در یزد از مردم برای شرکت در مراسم تشییع و ترحیم درگذشتگان حادثه قطار مشهد - یزد دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و مهران فاطمی استاندار یزد، با صدور پیام تسلیت مشترکی به مناسبت درگذشت جمعی از زائران حضرت ثامن الائمه (ع) در حادثه دلخراش قطار مسافربری مشهد - یزد فردا را عزای عمومی اعلام کردند.

متن پیام بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون»
السلام علیک یا شمس الشموس یا ابالحسن یا علی بن موسی الرضاعلیه السلام

خبر بسیار دردناک و تأسف برانگیز حادثه قطار مسافربری زائران مشتاق و مخلص حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء، مقارن با دهه مبارک کرامت و در آستانه ولادت آن امام عطوف و رئوف (ع) که منجر به رحلت و زخمی شدن تعدادی از عزیزان هم استانی گردید، یزد را یکپارچه عزادار و در اندوهی بزرگ فرو برد و دل‌های همه عاشقان و دلسوختگان هشتمین امام شیعیان (ع) را جریحه دار ساخت.

داغ این شیفتگان امام ضامن و ثامن (ع)، که در بازگشت از سفری عارفانه، عاشقانه و الی الله دچار حادثه شده و به دیدار حق نائل گشتند، جانکاه، تحمل ناپذیر و برای بازماندگان آن زائران سعید، جگرگداز و استخوان سوز است، لیکن به مصداق آیه شریفه «ان الله مع الصابرین»، در پرتو رحمت واسعه و بی دریغ الهی و صبری جمیل، قابل تحمل خواهد شد.

این ضایعة اسفناک را به پیشگاه امام زمان (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، مردم شریف و مومن دارالعباده یزد و خصوصا به خانواده‌های داغدارشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و تاثر عمیق و هم دردی خویش را با بازماندگان اعلام می‌نماییم و برایشان صبری جمیل و اجری جزیل از خداوند قادر متعال آرزو می‌کنیم.

به همین مناسبت در استان یزد فردا پنج شنبه ۱۹ خردادماه را عزای عمومی اعلام و مردم عزیز را برای شرکت در مراسم تشییع و ترحیم زائران سعید این حادثه تلخ دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha