جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری هیئت هنر و رسانه قم، شب اول

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کسی حق ندارد بگوید محیط من بد بود و بد شدم چون در آخرت چنین بهانه هایی پذیرفته شده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی چهارشنبه شب در هیئت عزاداری هنر و رسانه قم که در مجتمع آموزشی هدایت با حضور اصحاب هنر و رسانه برگزار شد، با بیان این که از زمان تشکیل و تأسیس این محفل مذهبی شاهد رونق، شکوفایی و رشد آن هستیم گفت: هنر یکی از ابزارهای مهم برای معرفی صحیح انسان و همچنین بستری مناسب جهت تبیین و پیاده‌سازی فرهنگ ایرانی اسلامی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه  امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام معیار تمام و کمال خلقت انسان و مصداق کامل "احسن الخالقین" برشمرد و بیان داشت: خداوند متعال حضرت علی(ع) را میزان عمل ما انسان ها معرفی کرده است.امام علی(ع) ترازوی عمل است. تمام وجود انسان را با امام علی و امامت و ولایت ایشان می سنجند.

وی افزود: مرحوم فاضل دربندی یکی از فضلای بزرگ از علمای شیعه است که در محبت اهل بیت(ع) شهره خاص و عام است. روزی در یک مجلس با مرحوم شیخ انصاری روبرو شد. در آن لحظه از ایشان سوالی پرسید، مبنی بر اینکه سجده کرد و بوسیدن آستان امیرالمومنین(ع) جایزه است؟در اینجا شیخ انصاری نیز پاسخ رندانه ای دارد و در جواب گفت که بوسیدن استان مبارک امام علی(ع) برای بنده و جناب عالی و افرادی چون من و شما حرام است. اینجا را حسن و حسین(ع) باید ببوسند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اراده ما است که بنیان زندگی انسان را می سازد، ولی متاسفانه همیشه عادت داریم که مشکلات را بر عهده محیط و وراثت بیندازیم.

وی گفت: در قیامت نمی گویند که محیط ما خراب بود یا مشکل وراثتی داشتیم. بله اگر کسی مشکلاتی دارد، باید آنها را با آنچه در قرآن وکلام اهل بیت(ع) بیان شده است حل کند. قرآن می گوید که اگر محیط شما خراب است و توان اصلاح ندارید مهاجرت کنید و امورتان را اصلاح کنید. حق نداریم به این بهانه از زیر بار انسان بودن شانه خالی کنیم.

وی تفکرات افرادی ماند «نیچه» از فلاسفه قرن نوزدهم، را از مفاهیم انحراف آمیز در شناخت ابعاد تعالی و وجودی انسان برشمرد و تصریح کرد: دنیای مدرن گفتمانی را به عنوان یک اصل به دنیا غالب کرد. از جمله آنچه «نیچه» فهمی از اجتماع به دنیا ارایه کرده است که جامعه را به یک جامعه جنگی تشبیه می کند. وقتی این گونه می شود زورمندان عالم نیز چنین می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار کرد: در مشکلات زندگی همه سعی می کنند آن را گردن یک دیگر بیندازند. مشکل این است که خودمان را روی ترازو نمی گذاریم و مقایسه کنیم. باید بگردیم فرصتی داشته باشیم خود را بیابیم. خدا ما را با امام علی(ع) می سنجد، ولی ما با چه چیزی خود را اندازه می کنیم.

وی با بیان این که مام حسین علیه‌السلام در واقعه کربلا فقط بخشی از ابعاد وجودی خود و نوع انسان را نشان داده است، فدا کردن جان در مسیر حفظ دین نمونه‌ای بارز از بعد عالی و والای وجودی انسان است، گفت: کاملترین انسان خود را فدای دین کرد. آیت الله بهجت بیان کردند که امام زمان(عج) در همین قرآن است با ما حرف می زند و ما هستیم که باید ببینیم چه می گوید. امام زمان(عج) در چاه نیست ما در چاهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha