جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام زمان (عج)

حوزه/ باقری گفت: در ادیان های الهی اعتقاد به منجی یکی از ارکان آن دین می باشد و لذا در زمینه ظهور همه ادیان و مذاهب اشتراک دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، اعظم باقری امروز در مراسمی که به مناسبت شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در مدرسه علمیه فاطمیه نقده برگزار شد، اظهار داشت: برخورد امام حسن عسکری علیه السلام با مردم بسیار نرم و محترمانه بود و باید این رفتارها برای ما در زندگی خودمان الگو باشد و به تاسی از حضرات معصومین در برخورد با دیگران احترام را رعایت کنیم تا مردم به اسلام و دین علاقه مند باشند.

وی اضافه کرد: به لحاظ اوضاع خفقان در زمان امام حسن عسکری (ع)، حضرت همیشه تحت نظر حکومت بود و با توجه به روایاتی که در مورد امام زمان وجود داشت، دشمنان منتظر ولادت ایشان بودند تا حضرت را به شهادت برسانند، لذا بعد از شهادت امام (ع) دوران غیبت صغری و سپس غیبت کبری آغاز شد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان داشت: شیعه و سنی هر دو به مهدیِ امام زمان اعتقاد دارند لکن اهل سنت اعتقاد دارند هنوز امام زمان (عج) به دنیا نیامده است و در ادیان های الهی نیز اعتقاد به منجی یکی از ارکان آن دین می باشد و لذا در زمینه ظهور همه ادیان و مذاهب اشتراک دارند.

وی بیان کرد: وظیفه طلاب و روحانیون این است که با تحقیق و بررسی به شبهات موجود در مورد مهدویت پاسخ بدهند و مردم را در این زمینه آگاه کنند.

این مراسم با قرائت زیارت آل یاسین، دعای توسل و مداحی و روضه خوانی به پایان رسید.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha