سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جهاد تبیین وظیفه اصلی و ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی است و باید قدم‌های مؤثری در این راه برداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جلسه ای با مدیران شهرستانی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین وظیفه اصلی و ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی است و باید قدم‌های مؤثری در این راه برداریم.

وی با اشاره به حواشی و اغتشاشات اخیر در کشور گفت: فوت مهسا امینی در این موضوع یک بهانه بود، چنانچه اغتشاشگران بعداز اولین اغتشاش اعلام کردند مهسا بهانه است و اصل نظام نشانه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک مجموعه فرهنگی و زیرنظر مقام معظم رهبری باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه میانگین سن ۷۰ درصد اغتشاشگران ۱۴ تا ۲۳ سال است، گفت: برنامه‌ها و هزینه‌های دشمن (طراحی بازی، تشکیل کانال‌ها و گروه‌های دوست یابی و رواج ابتذال در فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای و پیج ها و گروه‌های مختلف و…) امروز خود را در کف جامعه و در اغتشاشات نشان داده است. باید بررسی کنیم ببینیم ما برای نوجوانان چه کار کرده ایم.

حجت الاسلام حسینی گفت: جهاد تبیین در جامعه نادیده گرفته شده است، اگر روی جهاد تبیین کار می‌کردیم و دشمن و برنامه‌های آنها را می شناختیم و برنامه ریزی مدبرانه ای در مقابل برنامه‌های آنها داشتیم امروز شاهد این هنجارشکنی‌ها نبودیم. ضروری است برای هر سه ضلع مثلث دانش آموزان، والدین و معلمان مدارس برنامه ریزی نمائیم.

وی بر ضرورت آموزش گفتمان‌های دینی و احکام آموزی و جشن‌های تکلیف دانش آموزی و حضور طلاب و روحانیون خوش ذوق در مدارس برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: باز آموزی معلمین در زمینه‌های قرآنی، اعتقادی و روانشناسی تدریس نیاز است و روابط و تعامل والدین با اولاد و ارتقای سواد رسانه‌ای والدین و روش‌های برقراری ارتباط مؤثر برای والدین باید مدنظر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در حالت کلی دانش آموزان اولویت اول برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی باید باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha