دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه خواهران یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، بانوان طلبه را به کسب علم، خودسازی، اخلاق اسلامی و عمل به دستورات الهی و اسلامی فراخواند و گفت: برخی مشکلات امروز افراد به خاطر کمبود علم در مورد مسائل دنیوی و اخروی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه خواهران استان یزد پیش از ظهر امروز در ادامه سلسله بازدیدها از مدارس علمیه خواهران استان یزد به همراه معاونان این حوزه از جمله آموزش، پژوهش، فرهنگی، اداری مالی و نظارت، به مدرسه علمیه معصومیه(س) وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) رفت تا از نزدیک با مشکلات این مدرسه و پیشرفت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی بانوان طلبه آشنا شود.

وی در جریان این بازدید در نشستی با بانوان طلبه این مدرسه علمیه از زحمات مدیر، کادر و اساتید و طلاب مدرسه قدردانی کرد و افزود: مدیر مدرسه علمیه خواهران معصومیه یزد در حقیقت تلاش جهادی و فوق تلاشی که یک زن می‌تواند انجام دهد را داراست و روز و شب نمی‌شناسد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، ابراز کرد: گاهی اوقات ما در جریان همه تلاش‌ها و فعالیت یک مدیر مدرسه قرار نمی‌گیریم و لذا باید قدردان تلاش و کوشش آنها باشیم و نباید همیشه نواقص را ببینیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر مجموعه‌ و مدرسه علمیه‌ای موفق است به خاطر زحمات همه کسانی است که دست به دست یکدیگر داده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، بیان کرد: برخی تصور می‌کنند حوزه علمیه خواهران و برادران با مدیریت واحد مثل دانشگاه اداره می‌شوند، در حالی که مدیریت عالی حوزه‌های علمیه کشور و برادران آیت الله اعرافی و حوزه‌های علمیه خواهران حجت الاسلام والمسلمین فاضل است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، ادامه داد: در استان یزد هم مدیریت حوزه علمیه خواهران و برادران مدیریت جداگانه دارند و برخی بانوان قبل از پیروزی انقلاب به صورت محدود تحصیل می‌کردند ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت رسمی توسط شهید آیت الله صدوقی(ره) در یزد، مکتب الزهرا تأسیس و با توسعه آن اکنون ۲۲ مدرسه علمیه در استان فعالیت می‌کنند.

وی به بیان خاطرات دوران طلبگی خود پرداخت و مطالبی در خصوص شورای سیاستگذاری حوزه‌ علمیه کشور بیان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با طرح چند سئوال مبنی بر «چقدر امام زمان خود را می‌شناسیم»، «چقدر به فکر امام زمان خود هستیم» و «چقدر برای فرج حضرت دعا می نیم؟ »، گفت: هر نعمتی که وجود دارد، ناشی از برکت آقا امام زمان(عج) و به برکت اولیای الهی و مردم متدین است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، با اشاره به اتفاقات اخیر، اغتشاشات و اقدام آشوبگران در هتک حرمت به مقدسات و هتک حرمت به بانوان محجبه را محکوم کرد و با ابراز تأسف از این که برخی افراد داخلی با رسانه‌های دشمن همراهی کردند، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات اخیر خود فرمودند که نیروی انتظامی مظلوم واقع شده است.

وی بانوان طلبه را به کسب علم، خودسازی، اخلاق اسلامی و عمل به دستورات الهی و اسلامی فراخواند و یادآور شد: مهارت‌های لازم را که به آن نیاز دارید فرا بگیرید، زیرا برخی مشکلات امروز افراد به خاطر کمبود علم در مورد مسائل دنیوی و آخرتی خود است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تصریح کرد: به کتاب‌های درسی حوزه اکتفا نکنید و باید ضمن مطالعه کتب غیر درسی برای افزایش علم، آن را به دیگران نیز بیاموزیم و این موضوع آموزش به دیگران از رسوم و سنت‌های خوب حوزه‌ علمیه از قدیم تا کنون به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha