شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سند مالکیت

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۴ شیراز گفت: سند مالکیت موقوفه شفیع مرودشتی قصرالدشتی پس از ۷۰ سال از زمان وقف در شیراز اخذ شد.

حجت الاسلام حسن محبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، اظهار کرد: صیانت و حفاظت از موقوفات و املاک وقفی یکی از وظایف اساسی و ذاتی ادارات اوقاف است و سند مالکیت مهم ترین راه تثبیت مالکیت و احیاء موقوفات است.

وی افزود: در دهه ۳۰ خورشیدی واقف ارجمند شفیع مرودشتی قصرالدشتی یک قطعه باغ رزی واقع در جبل الدراک قصردشت با نیت اطعام و تعزیه داری در ماه های محرم و صفر وقف کرده است.

حجت الاسلام محبی با بیان اینکه سند مالکیت این موقوفه تاکنون صادر نشده بود، گفت: متأسفانه از زمان وقف و تنظیم وقفنامه به دلیل مشکلات ناشی از جانمایی امکان صدور سند مالکیت توسط ادارات ثبت اسناد و املاک استان محقق نشده بود در حالیکه امروز پس از قریب ۷۰ سال با همت، تلاش و پیگیری های مستمر متولی موقوفه و همکاری ادارات اوقاف و ثبت اسناد و املاک استان سند مالکیت تحت پلاک ۳۷۹ صادر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۴ شیراز ارزش تقریبی این پلاک موقوفه را بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام و ابراز کرد: پلاک ۳۷۹ موقوفه و جزء بخش ۴ شیراز است که هم اکنون در منطقه معالی آباد، کوی وحدت واقع شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha