شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نکوداشت آیت الله حسن زاده آملی

حوزه/ استاد حوزه بیان کرد: عارف بالله حقیقی نمی‌تواند انزوا و گوشه‌گیری اختیار کند و به مسائل جامعه بی‌اعتنا باشد؛ آیت‌الله حسن‌زاده آملی نیز اینگونه بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین ضیائی امروز ۲۱ مهرماه در آئین نکوداشت علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، در رابطه با شخصیت و سیره این عالم بزرگ بیان کرد: در این یک سال و اندی در مراسمات و مجالسی که برگزار شد از ابعاد گوناگون این جامع منقول بیاناتی ارائه شد که بنده هم به یکی از آن‌ها در فرصت کوتاهی می‌پردازم.

وی ضمن بیان ویژگی‌هایی از امام علی (ع) افزود: تاکنون عمدتا به ابعاد عرفانی وی اشاره شد اما کسی که در این علم قرار می‌گیرد نمی‌تواند نسبت به مسائل جامعه نیز بی‌اعتنا باشد که شاهد عینی آن هم رهبر معظم انقلاب، امام خمینی (ره) است که در اوج مسائل عرفانی انقلابی به این شکوهمندی را رهبری کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ضیائی با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی همواره یادداشت‌هایی در خصوص حمایت از انقلاب و مقام معظم رهبری داشتند ادامه داد: در سال ۶۷ به فرمان مقام معظم رهبری یک کنگره بزرگداشت حضرت زهرا (س) در ساری برگزار شد. مسئولین این کنگره از این علامه خواستند یک یادداشت به این کنگره تقدیم کنند. ایشان یک رساله تقدیم کردند که در مقدمه آن به آیت‌الله خامنه‌ای اشاره شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۷۷ مقام معظم رهبری سفری به استان مازندران داشتند و ۵ روز در این استان اقامت داشتند. غیر از ساری به باقی استان نماینده فرستادند اما به آمل خودشان شخصا سفر کردند؛ حضرت علامه برای تقدیر و تشکر از رهبر انقلاب رساله‌ای تنظیم کردند که در ابتدای آن نیز مکتوبی دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ضیائی ضمن قرائت دو شاهد مکتوب ذکر شده تصریح کرد: عارف بالله حقیقی نمی‌تواند انزوا و گوشه‌گیری اختیار کند و به مسائل جامعه بی‌اعتنا باشد؛ آیت‌الله حسن‌زاده آملی نیز اینگونه بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha