شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / نکوداشت علامه آیت الله حسن زاده آملی در مدارسه علمیه دارالشفاء

حوزه/ حجت الاسلام رمضانی از همراهی و همکاری جمعی از مراکز علمی، فرهنگی و اجرایی و رسانه ای در برگزاری اولین نکوداشت آیت الله حسن زاده آملی تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی در پیامی از همراهی و همکاری جمعی از مراکز علمی، فرهنگی و اجرایی و رسانه ای در برگزاری اولین نکوداشت آیت الله حسن زاده آملی تشکر کرد.

متن پیام به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم
پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله): «اَکْرِمُوا الْعُلَماءَ فَاِنَّهُمْ وَرَثَةُ الْاَنْبِیاءِ فَمَنْ اَکْرَمَهُمْ فَقَدْ اَکْرَمَ اللهَ وَرَسُولَهُ؛ پیامبر عظیم الشان اسلام فرمودند: دانشمندان را گرامی دارید که آنها وارثان پیامبرانند و هر که آنان را احترام نماید، خدا و رسولش را احترام نموده است.»

نکوداشت و تکریم عالمان ربانی که میراثی گرانبها از انبیای الهی به ارث برده و بار امانتی سترگ را بر دوش می کشند، همواره در اندیشه و سیره اهل بیت طاهرین علیهم السلام مورد توجه بوده است، چرا که این عالمان راستین هستند که گنجینه های علم، دانش و حکمت به یادگار مانده از سلف صالح خود را در کمال امانت داری به جویندگان طریق حق و حقیقت و پویندگان مسیر دانش انتقال میدهند و از این رو شایسته اجلال و اکرام اند.

محفل علمی و معنوی پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ که با همراهی و همکاری جمعی از مراکز علمی، فرهنگی و اجرایی در پاسداشت شخصیتی کم نظیر، حکیمی انقلابی، عارفی الهی، فقیهی روشن اندیش و عالمی ذوفنون؛ حضرت آیت الله علامه حسن حسن زاده آملی برگزار شد با حضور بانشاط و قدرشناسانه عالمان و فضلای حوزوی و نیز مردم مومن و انقلابی شکوهی دوچندان یافت.

این جانب به عنوان دبیر ستاد برگزاری نکوداشت علامه حضرت آیت الله حسن زاده آملی بر خود لازم می دانم از مساعدت همه نهادها، به‌ویژه دفتر مقام معظم رهبری در قم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مجمع عالی حکمت اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب، موسسه آموزشی و پژوهشی نفحات، سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، موسسه علمی تربیتی آوای توحید، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و نیز از حضور و همراهی شخصیتهای حقیقی و حقوقی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، مسئولان و اساتید ارجمند حوزه و دانشگاه، مسئولان حوزوی و دانشگاهی، طلاب و دانشجویان عزیز و عموم مردم قدرشناس و همچنین از خبرنگاران و اصحاب معزز رسانه که در اطلاع رسانی و انعکاس اخبار و گزارشهای مرتبط با نکوداشت تلاش وافر داشته و دارند، نهایت تشکر و تقدیر را داشته باشم.

از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه که با برگزاری نشست خبری با شکوه در خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه در جهت اطلاع رسانی گسترده از برنامه های مراسم نکوداشت اقدامات موثری داشتند، سپاسگزاری می نمایم. همچنین از مسئولان هفته نامه وزین «افق حوزه» که با تهیه ، تنظیم و چاپ ویژه نامه ارزشمند «حکیم ذوفنون» و اهداء آن به مهمانان نکوداشت بر شکوه مراسم افزودند نیز تقدیر و تشکر می¬نمایم.

درپایان خداوند منان را شاکریم که این توفیق را به جمعی از شاگردان آن حکیم رحیل عنایت فرمود و امیدواریم از باب « وَ حَقُّ سَائِسِکَ بِالْعِلْمِ التَّعْظِیمُ لَهُ وَ التَّوْقِیرُ لِمَجْلِسِهِ» بتوانیم قدردان گوشه ای از زحمات و تلاش های غیر قابل وصف آن استاد عظیم الشان و حکیم الهی باشیم. ان شاالله

با تشکر و امتنان
حسن رمضانی خراسانی
دبیر نکوداشت حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی
۲۳ مهر ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha