شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وحیده محمدلو

حوزه/ محمدلو گفت: لازم است طلاب با توجه به نیاز جامعه مطالعات بصیرتی و سیاسی خود را بالا ببرند و با تسلط بر تاریخ انقلاب اسلامی و دوران مشروطه و حوادث بعد از انقلاب و سبک زندگی و خط فکری امامین انقلاب و مطالعه مسائل روز جامعه در تبیین دستاوردهای نظام اسلامی بکوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س ) خوی برگزار شد، با اشاره به لزوم مطالعه مهارت محور طلاب، اظهار داشت: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) خطاب به مولی الموحدین می فرمایند؛ یاعلی! اگر خدای عزّوجلّ یک نفر را بدست تو هدایت کند برای تو بهتر است از آنچه خورشید بر آن می تابد و از آن غروب می کند و این روایت اهمیت هدایت و تبلیغ را برای ما نشان میدهد.

وی افزود: طلاب عزیز خواندن کتب تفسیری، تاریخی، زندگی پیامبر و اهل بیت ایشان، نهج البلاغه، نهج الفصاحه، صحیفه سجادیه را جدی بگیرند و با سیره اهل بیت و سیره آن ها و چگونگی کاربردی کردن این مطالب در زندگی امروز آشنا شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان داشت: لازم است طلاب با توجه به نیاز جامعه مطالعات بصیرتی و سیاسی خود را بالا ببرند و با تسلط بر تاریخ انقلاب اسلامی و دوران مشروطه و حوادث بعد از انقلاب و سبک زندگی و خط فکری امامین انقلاب و مطالعه مسائل روز جامعه در تبیین دستاوردهای نظام اسلامی بکوشند.

وی گفت: طلاب خواهر به عنوان یک زن مسلمان لازم است در زمینه های حجاب، مباحث زن و خانواده و شبهات در این زمینه، همسرداری و تربیت فرزند مطالعات و تخصص داشته باشند و در عرصه رسانه نیز با افزایش سواد رسانه ای خود در فضای مجازی فعالیت تاثیرگذار باشند.

محمدلو تأکید کرد: مردم از طلاب به عنوان باید علمداران دین انتظار دارند تا به شبهات جامعه جواب بدهند و لذا لازم است طلاب دانش دینی و اجتماعی خود را ارتقا بدهندو برای مفید فائده شدن در جامعه علاوه بر کسب علم و معرفت و معنویت بر روی اخلاقیات خود هم کار کند.

وی اضافه کرد: رفتار طلبه با افراد محیط خود بسیار حائز اهمیت است و وقتی طلبه ای در خانواده اش خوش اخلاق باشد و در رفتارش با آن ها بر اساس مبانی اسلام رفتار کند خانواده جذب دین و طلبگی می شود .

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: خانواده سالم، جامعه سالم را هم به وجود می آورد و این مسئله به مرور تمدن سازی نوین جهانی برای ظهور ولایت مولا صاحب الزمان (عج) فراهم می کند.

وی گفت: در محیط حوزه هم تواضع و فروتنی طلبه در برابر کسانی که از ایشان علم می آموزد، لازم است و انسان را به مقامات عالیه معنوی می رساند و تکریم به اساتید موجب برکت علم می شود.

محمدلو در پایان بیان کرد: طلاب از نماز اول وقت، قرائت روزانه قرآن و دعا و توسل به ویژه توسل به حضرت ولی عصر (عج) غافل نشوند که برای توفیق و استقامت در این مسیر خطیر نیازمند به دعای حضرت بقیة الله ارواحنافداه هستیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha