شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ذوالنوری

حوزه/حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری با تأکید بر اینکه توقع از دولت انقلابی این است که تغییرات محسوسی ایجاد کند، ابراز کرد: مهم‌ترین مشکل کشور بحث اقتصادی است که بر تمام عرصه‌ها تأثیرگذار بوده و لازم است در این عرصه شاهد تحولاتی باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز پنج‌شنبه پنجم آبان‌ماه در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته و حمله به شاهچراغ، اظهار کرد: در استان مشکل خاصی ازنظر هماهنگی‌ها نداریم و مجلس و مجموعه دولت هماهنگ و همراه هستند.

وی با بیان اینکه همدلی خوبی در استان حاکم است، مطرح کرد: خوشبختانه کوچک‌ترین تنش، چالش، اختلاف‌نظر و برخوردی در استان شاهد نیستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان مهم‌ترین محور توسعه باید توریسم زیارتی باشد، عنوان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های استان جوابگوی این موضوع نیست.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیتی که باید به فعلیت برسد تا استان از آن بهره‌مند شود، وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه توجه دستگاه‌های ذی‌ربط که باید در مرکزیت و در سطح ملی باشند رخ نمی‌دهد.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری با اشاره به اینکه از حیث آمایش سرزمینی در کشور دچار مشکلاتی هستیم، تصریح کرد: این برنامه آمایش از مرکزیت کشور رعایت نمی‌شود و به همین دلیل در استان قم نیز برخی از صنایع در سال‌های آینده مشکل‌ساز خواهند شد.

وی با بیان اینکه از بیش از ۱۰۰ کشور در قم طلبه و زائر داریم، یادآور شد: به همین دلیل شاهد حضور سفیران کشورهای مختلف در قم نیز هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی خوبی در قم وجود دارد ولی متأسفانه تکلیف این سرمایه‌گذاران خارجی مشخص نبوده و عملاً سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و استان قم روی هوا است.

وی با اشاره به اینکه هیچ سامانی در کشور برای این موضوع وجود ندارد، اذعان کرد: باید یک سازمان محور و مسئول باشد و تمام استعلامات و مجوزات را همین سازمان کسب کند تا سرمایه‌گذاران خارجی دچار سردرگمی نشوند.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری با تأکید بر اینکه توقع از دولت انقلابی این است که تغییرات محسوسی ایجاد کند، ابراز کرد: مهم‌ترین مشکل کشور بحث اقتصادی است که بر تمام عرصه‌ها تأثیرگذار بوده و لازم است در این عرصه شاهد تحولاتی باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید شاهد تحولات جدی در سطح کشور باشیم، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی پرش‌های قیمتی و تکان‌های خردکننده مشکل‌ساز هستند و جواب قانع‌کننده برای مردم نیز نداریم، چراکه بسیاری از اقدامات پیشگیرانه انجام‌نشده است.

وی با بیان اینکه نیازمند یک اقدام جهادی در این زمینه هستیم و بدنه مجلس آمادگی لازم برای همکاری در این موضوعات را دارد، مطرح کرد: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس پیروز شدیم امیدواریم در جنگ اقتصادی نیز ما پیروز میدان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha