یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام

حوزه/ شخصیت ها و مسئولان نهادهای فرهنگی استان آذربایجان غربی حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در پی حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی(ع) پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جنایت هولناک و تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام و شهادت و زخمی شدن جمعی هم میهنان عزیزمان مایه اندوه و خشمی مقدس در قلوب هم میهنان و آزادیخواهان جهان گشت.

تروریست هایی که نفرت کینه ی عمیقی از انسانیت در دل دارند و هر از گاهی سبعیت خود را در چنین حوادثی به نمایش می گذارند.

یکی از ریشه های این حادثه و امثال آن را می توان خط رسانه ای شبکه های فارسی زبان و معاند خارج از کشور دانست که ان شاءالله خط خون شهدای حرم شاهچراغ این خطوط را رسوا و رسواتر خواهد کرد.

هرگاه دشمنان مردم از پیروزی نا امید شده اند، دست به ترور های کور می زنند.

شهادت قربانیان این حادثه و همچنین هتک حرمت حرم حضرت احمد بن موسی علیهما السلام را محضر حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران و علی الخصوص خانواده های معزی تسلیت گفته و از نیروهای امنیتی تسریع در رسیدگی به حادثه و انتقام خون شهدای شاهچراغ را انتظار داریم.

سید مهدی قریشی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه‌ تلخ و اسفناک شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (علیه السلام) به دست تروریست های مزدور، پرده جدیدی از رذیلت و قساوت دشمنان ملت ایران اسلامی را روشن ساخت.

این جنایت هولناک نشان داد دشمنان عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی برای دست یابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان، زنان و کودکان بی دفاع را حتی در هنگامه نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) قربانی و به خاک و خون بکشانند.
اینجانب شهادت مظلومانه تعدادی از زائران و نمازگزاران عاشق آل الله در حرم شاهچراغ را به محضر حضرت ولیعصر اروحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مردم شریف استان فارس و همچنین خانواده‌های داغدار این حادثه تروریستی تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای بازماندگان صبر جزیل و برای روح بلند شهدای حرم شاهچراغ، همنشینی با سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) را مسالت می‌نمایم.

محمدصادق معتمدیان
استاندار آذربایجان غربی

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلونَ ۖ وَعدًا عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوراةِ وَالإِنجیلِ وَالقُرآنِ ۚ وَمَن أَوفیٰ بِعَهدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایَعتُم بِهِ ۚ وَذٰلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیمُ

شهادت مظلومانه جمعی از هموطنانمان که در حال عبادت در یکی از امن ترین اماکن مقدسه بدست شقی ترین افراد روی داد را به محضر آقا امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و ملت نستوه ایران عزیز تهنیت و تسلیت عرض می نمایم.

انتقام خون این شهیدان، کمترین مطالبه ملت ایران از فرزندان خود در نیروهای مسلح است که قطعا نزدیک است.

دشمن در این مقطع زمانی حساس، وحدت و همدلی ملی را نشانه رفته است. پس همگان باید بکوشیم که بهانه دست دشمن ندهیم.

صبر ملی، بصیرت دینی و خط رهبری سه عامل بهروزی و عبور از شرایط کنونی است که همگان را به آن دعوت می نمایم.

وحید جلال زاده
نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

بار دیگر آستین دشمنان قسم خورده ایران اسلامی به خون کودکان، زنان و مردان این سرزمین آغشته شد، بی شک این جنایت شقاوت آمیز مثلث عبری، عربی و غربی با همراهی برخی خود فروخته ها و مزدوران داخلی در جهت کند کردن حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی و سیر موفقیت های ملت ایران و ایجاد شکاف بین قومیت ها و مذاهب مختلف است که باز هم با هوشیاری و اتحاد ملت ایران به نتیجه نخواهد رسید.

این حادثه و حرکت برخی چهره های مشهور ورزشی، هنری و سیاسی که در جهت ایجاد اختلاف و شعله ور کردن اغتشاشات در کشور تلاش می کردند و از فوت یک زن بر علیه امنیت کشور سوء استفاده کرده و با استفاده از احساسات نوجوانان آن ها را به کف خیابان آوردند، نشان می دهد دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور برنامه بلند مدت دارد که هوشیاری و بصیرت بیش از پیش ملت ایران، خواص و نخبگان جامعه را می طلبد.

حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام و پیکر به خون آغشته کودکی در آغوش مادر و سکوت جوامع غربی و برخی چهره هایی که تا دیروز دم از حقوق زنان و حقوق بشر می زدند و با این بهانه امنیت کشور را مورد هدف قرار داده بودند، به خوبی نشان داد که حقوق بشر برای آن ها هیچ اهمیتی ندارد و آن چه برایشان مهم است، ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران می باشد و بهتر است دشمن بداند هر اندازه در جهت ناامن کردن ایران اسلامی تلاش کند به پایان عمر خود نزدیک تر می شود و ملت ایران با قدرت انتقام سختی را خواهند گرفت.

تروریست‌های کوردل و مزدوران قسی‌القلب که به آسانی به روی شهروندان و زنان و کودکان بیگناه آتش می گشایند، ایادی همان مدعیان دروغگو و منافقند که این روزها با ظاهر آراسته از حقوق بشر دَم می زنند.

این ضعف و زبونی دشمن را نشان می دهد که بعد از اقدامات و عملیات های متعدد سخت و نرم علیه ملت مقاوم و ید واحد ایران اسلامی و شکست های مختلف و مفتضحانه، این بار مزدورانش را در خیابان ها، مجامع عمومی و اماکن مقدسه به خط کرده و با حرمت شکنی مقدسات دینی و اعتقادی، کودکان، زنان و مردم بی دفاع را به رگبار و گلوله بسته است.

اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ضمن محکوم کردن این جنایت ددمنشانه، و تسلیت به محضر مقدس امام عصر، رهبر انقلاب، ملت ایران و مردم شریف استان فارس و بازماندگان شهدای این حادثه از دستگاه های قضایی، امنیتی و مدافع امنیت درخواست می کند سریعا با ریشه یابی این حادثه، با عاملین و مباشرین آن بر اساس قانون و بدون اغماض برخورد جدی کند.

هیئات مذهبی و مجامع حسینی آذربایجان غربی

بسم الله القاصم الجبارین
"گمان مبرید که شهدا مرده اند، بلکه آنها زنده هستند و نزد خداوند روزی داده میشوند"

شهادت و گذشتن از مهمترین و بزرگترین امانت الهی و تقدیم آن به مالک اصلی، عقیده و باوری است که از سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبداله الحسین(ع) به محبان واقعی آن حضرت در سراسر این کره خاکی به ارث رسیده است و گویا به دنیا آمده اند که با رسیدن به این آرزو، آن را ترک کنند!

از صدر اسلام تا به امروز، در هر زمان و مکانی که دین مبین اسلام مورد حمله بدخوان واقع شده است، خون شهیدان با دفع بلاها، دشمنان را رسوا و دوستان را در راه حق و حقیت، ثابت قدم تر کرده است.

عاشق واقعی امام حسین(ع) از طفولیت آموخته است اگر امر به معروف و نهی از منکر(به تمام معنی) در جامعه عملی نشود، باید همچون مولایش برای احیای این فرضیه الهی، ترک سر و جان کند.

دیشب امامزاده و حرم مقدس و مذهبی شاهچراغ شیراز، معراج شهدای مظلوم و بی دفاعی شد تا از امروز خون سرخ این شهیدان، خط قرمزی باشد میان مردم شریف ایران و دشمنان ایران!

لذا ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده‌ های معزز این زائران شهید، اعلام می‌کنیم همانگونه که هیئت های مذهبی، به عنوان بزرگترین تشکل مردم نهاد، مطالبه گری حل مشکلات مردم از مسئولین محترم را وظیفه خود دانسته و در سختی ها(بلایای طبیعی، مبارزه با کرونا، کمک های معیشتی، تهیه جهیزیه، تهیه نوشت افزار، تامین مسکن، تامین هزینه های درمانی و ...) بدون کوچکترین چشم داشت و منّتی، در حد توان با شما مردم بزرگوار و کنار شما بوده اند، از امروز نیز به حرمت خون شهیدان حرم مذهبی شاهچراغ، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از وظایف اصلی و رسالت خود دانسته و با توهین کنندگان به کلام خدا و مسجد و حسینیه و حجاب، مماشات نخواهند کرد و همانگونه که مولایمان برای تحقق این فریضه قیام نمود، آرزوی ما نیز شهادت در این راه خواهد بود.

در پایان به معدود جوانان و فریب خوردگانی که که هنوز برای رسیدن به وعده های پوشالی معاندین، دانسته یا ندانسته بازیچه و بازیگر اهداف دشمنان شده و امنیت و آرامش کشور و مردم را هدف قرار داده اند یادآوری میکنیم این کشور صاحب دارد:

"ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عِرض خود میبری و زحمت ما می داری "

و لذا قبل از آنکه به سرنوشت سایر دشمنان دین و قرآن و اهلبیت(س) دچار شوید، استغفار کرده و در کنار مردم مومن و حسینی ایران اسلامی به امن ترین نکته دنیا پناهنده شوید:

"زیر علمت امن ترین جای جهان است"

والعاقبة للمتقین ۵ آبان ۱۴۰۱

انتهای خبر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha