پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1050997
۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
حاجی آباد

حوزه / حجت الاسلام شریفی بیان کرد: شوربختانه یکی از عمیق ترین نقاط ضعف ما فضای مجازی است که عدم مدیریت صحیح آن دشمن تمام تحریفات خود را به جامعه القا می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه حاجی آباد شب گذشته مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی «شیراز» و روز دانش آموز و هفته بسیج دانش آموزی در در امامزاده سید محمد، اظهار داشت: شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) که در حال راز و نیاز بودند توسط شقی ترین و پلیدترین تکفیری به خاک و خون کشیده شدند.


وی افزود: وضعیت ناهنجاری که از مهرماه بر کشور حکمفرما شده یکی از عمده دلایل و بستر های آن فضای مجازی و شایعات بی پایه و اساس است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی حاجی آباد با تمسک به آیاتی از سوره احزاب راجع به شایعه، عنوان کرد: شایعه پراکنی به عصر و زمان ما محدود نیست و حتی در زمان پیامبر اسلام (ص) نیز در مورد آن وجود نورانی شایعات فراوانی نشر داده می شد.

حجت الاسلام شریفی بیان کرد: قرآن کریم سه گروه را در این آیات مورد لعنت قرار می دهد نخست منافقین، اراذل و اوباش و کسانی که با سخنان خود سبب لرزاندن دل مومنان می شوند.

وی ادامه داد: القای ناامیدی، ترس و التهاب آفرینی، تضعیف روحیه و دلسردی از اهداف شایعه پراکنی است، لذا در قرآن به مردم سفارش کرده هر خبری را شنیدید بلافاصله نشر ندهید.

به گفته امام جمعه شهرستان حاجی آباد، امروز فضای مجازی گستردگی دارد که فضای حقیقی را پوشش داده و دشمن جنگ را به این فضا کشانده است.


وی افزود: شوربختانه یکی از عمیق ترین نقاط ضعف ما فضای مجازی است که عدم مدیریت صحیح آن دشمن، تمام تحریفات خود را به جامعه القا می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha