یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1051357
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
یعقوبی

حوزه/ معاون تبلیغات و روابط عمومی عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه راهبرد دشمن از بین بردن امید ملت ایران است، گفت: علما و روحانیون مانند راهنما در مسیر تعالی انتظامی کشور اثرگذار هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سرهنگ دوم امیر یعقوبی در دیدار با نماینده و خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان سمنان که با حضور رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از جنس انقلاب کربلا است از این رو نو شونده، مولد و تاریخ ساز است، افزود: نو شوندگی جزو ماهیت ذاتی انقلاب کربلا و انقلاب اسلامی ایران است و با اینکه ۱۴۰۰ سال از انقلاب کربلا می‌گذرد، اما نو شوندگی، این انقلاب را به یک جریان تاریخ ساز تبدیل کرده است.

معاون تبلیغات و روابط عمومی عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان تاکید کرد: کجای عالم را سراغ داریم که در یک مراسم آن یعنی اربعین حسینی جمعیتی بالغ بر ۳۰ میلیون نفر در آن شرکت کنند که اگر مرزها برداشته شود حضور زائران اربعین از صدها میلیون هم عبور خواهد کرد و این از ویژگی های انقلاب های اسلام ناب است.

سرهنگ یعقوبی بیان کرد: انقلاب ما با سایر انقلاب‌های دنیا تفاوت ماهوی دارد و چون این حرکت الهی است کهنگی ندارد بلکه نو به نو و پرشورتر از روز ها و ماه ها و سال‌های نخست، جریان سازی و تاریخ سازی می کند.

وی اظهار کرد: ترویج اخلاق و دین، رسالت اصلی روحانیت است و استفاده از شیوه های نوین تبلیغی، جذابیت کلام، حضور در میان مردم، نیاز سنجی فرهنگی و اجتماعی نسل جوان و ارائه شیوه های تربیت صحیح با وجود تغییرات و پیشرفتهای جامعه در عصر امروز از ضروریات تحول در نظام اعتقادی و دینی می باشد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیون با ریشه یابی و آسیب شناسی اجتماعی می توانند یاور پلیس در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه باشند چراکه تعاملات بین پلیس و حوزه علمیه پایه های امنیت را مستحکم و کاهش جرایم را به ارمغان آورده و شور و نشاط اجتماعی را افزایش می دهد.

سرهنگ یعقوبی در ادامه گفت: فرهنگ سازی و تبلیغ و تبیین معارف دینی و اخلاقی توسط مبلغان دینی و روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش محوری دارد و با توجه به جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی ما می توان برنامه ریزی اثربخشی در حوزه آسیب های اجتماعی در جوامع امروزی داشت و روحانیون نقش هادی و راهنما در رسیدن جامعه به نقطه سلامت و امن را به عهده داشته و همواره به عنوان پشتیبان معنوی نظام هستند می توانند با شیوه خلاقانه و تاثیرگذار در سخنرانی های خود، مفاهیم و پیام های پیشگیری را به خوبی به جامعه هدف انتقال دهند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه یکی از راهبردهای دشمن از بین بردن امید در دل امت است، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد ملت ایران را نسبت به آینده روشن‌تر، موفق‌تر و بهتر انقلاب ناامید کند، بنابراین رسالت روحانیت و نیروهای مسلح این است که در مقابل این حرکت مقابله به مثل کنیم یعنی امید را در دل ملت تثبیت، تقویت و جهشی افزایش دهیم.

سرهنگ یعقوبی تصریح کرد: باید امید را در دل ملت بصورت روز افزون تقویت کنیم که یکی از راه‌های آن بیان دست‌آوردهای انقلاب است. این انقلاب دست آوردهای بسیاری داشته و رسالت شما روحانیت تبیین این دست آوردها است، به عبارت دیگر بازخوانی دست‌آوردهای انقلاب از مهمترین رسالت های روحانیت برای مردم است و از مصادیق دست آورد های انقلاب می توان خودباوری، ارتقای اقتدار ملی در برابر بیگانگان و حفظ و صیانت از تمامیت ارضی کشور را نام برد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان در پایان ضمن تقدیر از حمایت های ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه از مأموریت ها و طرح های فراجا اظهار داشت: علماء و روحانیون مانند راهنما در مسیر تعالی انتظامی کشور اثرگذار هستند و یکی از وجوه مشترک پلیس و روحانیت حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر است و روحانیت به جهت تأثیرگزاری در جامعه و در میان مردم بودن، بهترین نقش را در جلب مشارکت شهروندان در تأمین امنیت پایدار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha