یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست بصیرتی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد

کارشناس سیاسی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، تغییر نگرش مردم را بهترین راه برای ایجاد تحول خواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد،محمد حسن خوانساری در نشست بصیرتی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد با اشاره به حوادث و جریانات مختلف بعد از پیروزی انقلاب، تجزیه طلبی، ترور، تحریم و جنگ را از جمله فشارهای دشمنان بر انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی، درخت تناوری است که شاخه هایش تا یمن، سوریه، عراق و حتی آمریکا سایه گسترانیده و این بهترین دلیل دشمنیِ معاندان داخلی و خارجی است.

کارشناس سیاسی، تغییر نگرش و عینک سیاه گذاشتن بر چشم مردم را بهترین راه تغییر از سوی دشمن ذکر و رسانه را به عنوان عینک سیاهی معرفی کرد که اخبار دروغ را آنقدر بزرگ و پر تکرار بیان می کند تا مردم باور نمایند.

وی اظهارکرد: دشمن اخبار راست را با نیات پلیدی همچون مسخره، تحقیر، ناامید کردن و غیره تشریح می کند و گاهی نقاط قوّت و پیشرفت ها را با یادآوری مشکلات اقتصادی، به صورت نقاط ضعف نشان می دهد.

خوانساری در ادامه گفت: رسانه های دشمن، انسان را نسبت به پیشرفت ها، مسئولین و ستون‌های نظام (از جمله ولایت فقیه) دچار تردید می کنند.

کارشناس سیاسی با اشاره به حوادث اخیر در ایران اسلامی و تاثیر دشمن بر نسل نوجوان، این نکته را یادآور شد که نوجوان امروزی به دلیل دریافت نکردن ارزشها بدون واسطه از نسل قبلی، لمس کردن سختی‌ها و محرومیت‌های کنونی، و دسترسی به این رسانه، ذهنش برای نفرت و اعتراض آماده و مهیاست.

وی با تأکید بر تلاش دشمن بر جنگ شناختی با ابزار رسانه و تکنیک های رسانه ای، مطالعه و تحقیق از منابع معتبر و مستدل برای کشف حقیقت را وظیفه تک تک مردم عنوان نمود و خاطر نشان کرد: در صورت عدم دسترسی به منابع متقن، شاخص تشخیص حق از باطل توجه به جهت حرکت دشمن می شود. اگر دشمن فکر و جناحی را تشویق و تهییج می کند، آن فکر و جریان باطل است و بالعکس.

خوانساری با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جهاد تبیین به صورت قطعی، فوری و عینی را مهم ترین وظیفه طلاب در این ایام دانست که باید در حد توان و فهم با رعایت انصاف و اخلاق مدّ نظر گیرد.

وی شناخت به دشمن و همچنین موقعیت و جایگاه کشور(در زمینه های آموزشی، تکنولوژی، ورزش و...) را در جهاد تبیین لازم و ضروری دانست و حضار را به مطالعه در تاریخ گذشته ایران، قدم های برداشته شده کنونی و چشم انداز آینده کشور ترغیب کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha