چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: توجه به طراحی داخلی و متناسب‌سازی فضای آموزشی با مقطع تحصیلی دانش‌آموزان و روحیه آنها باید در نوسازی و بهسازی مدارس مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با حمیدرضا خان‌محمدی سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه اتمام کار ساخت مدرسه، آغاز حیات تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: فضاهای آموزشی که تأثیر مثبتی در آموزش و یادگیری دانش‌آموزان دارند، علاوه بر مقاوم بودن در برابر حوادث غیرمترقبه باید به بهترین وسایل کمک آموزشی نیز مجهز باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، با تأکید بر اینکه رشد و تعالی کشور مرهون آموزش و پرورش است، افزود: جهاد در راه ساخت کلاس‌های درس، به معنی فراخوان دانش‌آموزان برای تحصیل علم و تربیت است.

وی آموزش و پرورش را بارزترین نمود سرمایه‌گذاری نیروی انسانی دانست و گفت: پیشرفت و توسعه کشور در همه زمینه‌ها با نقش‌آفرینی این نهاد مقدس، محقق شدنی بوده و باید اهتمام ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشت.

امام جمعه تبریز، نوسازی مدارس را از ضرورت‌های کشور اعلام کرد و یادآور شد: توجه به طراحی داخلی و متناسب‌سازی فضای آموزشی با مقطع تحصیلی دانش‌آموزان و روحیه آنها باید در نوسازی و بهسازی مدارس مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر تکریم و توجه به خیّران مدرسه‌ساز، گفت: دغدغه‌های افرادی که به مدرسه‌سازی عشق می‌ورزند را باید رفع کرد تا برای ادامه کار ساخت فضاسازی آموزشی و پرورشی دلگرم شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: برای تقویت روحیه دانش‌آموزان و کاهش استرس آنها نیز باید محیط مدارس درختکاری و گلکاری شود.

حمیدرضا خان‌محمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه مجموعه نوسازی مدارس پیشران نظام آموزشی است، اظهار داشت: یکی از دستگاه‌هایی که تغییر نگاه حکمرانی را باید دنبال کند، نوسازی مدارس است و این مجموعه لازم است مصمم‌تر و هدفمند در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی عمل کند.

وی با تأکید بر لزوم احیای فعالیت‌های جهادی در مدارس، گفت: در بحث مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری و تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی باید در بین اولیای دانش‌آموزان انگیزه مشارکت را افزایش داد و از حضور افراد صاحب فکر و ایده‌پرداز انقلابی بیش از پیش بهره گرفت.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز از مهم‌ترین ارکان فعالیت نوسازی مدارس و توسعه عدالت آموزشی است، خاطرنشان کرد: پیشرفت سازمان نوسازی مدارس وابسته به تلاش و حضور خیّران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha