دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار معاون اول رییس‌جمهور با آیت اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی در دیدار معاون اول رئیس جمهور ۱۰ مطالبه جدّی از دولت سیزدهم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، به ۱۰ مطالبه خود از دولت اشاره کرد و گفت: اولین مسئله و مطالبه ما «نخبگان و توجه ویژه به نخبه ها از حیث زیرساخت و هم حمایت» از آنان است.

دومین مطالبه مدیرحوزه های علمیه از دولت، «توجه ویژه به آموزش و پرورش و سرمایه گذاری در این زمینه» بود و «توجه دولت بر هنر و تولیدات هنری» نیز تأکید وی بود که به عنوان سومین مطالبه خود برشمرد.

آیت الله اعرافی «توجه ویژه به پاسخگویی و ارتباط بین حوزه و نظام اسلامی» را چهارمین مطالبه خود بیان کرد و بر «بین المللی تر شدن دانشگاه با توجه به جایگاه امروز انقلاب اسلامی» به عنوان پنجمین مطالبه خود تصریح کرد.

مدیر حوزه های علمیه «حمایت بیشتر از بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری در مسائل اقتصادی و پذیرش رقابت واقعی» را ششمین مطالبه خود بیان کرد و در هفتمین مطالبه خود «به حل مسئله آب به صورت بنیادی با توجه به مشکل اصلی ۱۲ استان» تأکید کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در ادامه این دیدار «توجه به نسل جوان و سرمایه فرهنگ»، «مسئله فرهنگ در کشور» و همچنین «توجه ویژه به آسیب های اجتماعی در کشور» را از دیگر مطالبات خود از دولت برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ! CA ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 10
    سید ابراهیم رئیسی ما امروز کفتند «باید خیلی کتاب را گرامی داشت» «و کتاب و کتاب خوانی نشاط و امید به جامعه می دهد و باید برای دسترسی آسان به کتاب شرایط را فراهم کنیم زیرا کتاب و کتاب خوانی تعادل را به جامعه می‌بخشد.» ارزش قرآن چیست؟ ارزش انسان چیست؟ ارزش انسان قرآنی چیست؟ حاج قاسم گفت «وقتی به صورت این بچه نگاه میکردم، احساس میکردم سوره های قرآن مقابلم هستند». کتاب و نامه سوشیانای سنندجی عزیز اهل سنت را ما خواندیم! «سید محرومان، السلام! امید مردم ایران، السلام! ترک و کرد و لر و بختیاری، یک صدا ... رأی دادند به سیدی از تبار زهرا!» حاج حسین یکتا گفت: «تو این رأی رو تو صندوق نمیندازی، عصایی که توی نیل که معبر و مخرج صدق درست می شه. سینه دشمن رو می شکافی و عصای موسی به دل نیل می زنی.» موسی انقلاب با چه زبانی بگوید عصای مقاومت که دریا شکافت با اوست؟ حضرت آقا گفتند بدانید خدا با ماست! به قول شاعر آخه من تو خونمون عصای موسی را دارم، روی طاقچه نسخه شفای عیسی را دارم، خط به خطش دست خط خداست، ولی تو دست های ماست! مدیر و مسئول باید محسن باشد تا روز قیامت دستهای او به گردنش بسته نماند! آیا بعضی از کارها باید انجام میگرفت در حوزه معموریت ما که انجام نگرفت؟ «عن النبي (ص ) قال: لا يؤمر رجل على عشرة فما فوقهم إلا جئ به يوم القيامة مغلولة يده إلى عنقه، فإن كان محسنا فك عنه، وإن كان مسيئا زيد غلا إلى غله.» وَكُلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَائِرَهُ فِي عُنُقِهِ ۖ وَنُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنشُورًا. و هر انسانی اعمال را در گردنش آویخته‌ایم، و روز قیامت کتابی برای او بیرون می‌آوریم که آن را سرگشوده می‌بیند. باید مدیر و مسئول محسن بشویم! مثل محسن حججی که گفت: سعی کن یه جوری زندگی کنی که خدا عاشقت بشه ... اگه خدا عاشقت بشه، خوب تو رو خریداری می کنه. إِنَّ ٱللَّهَ ٱشْتَرَىٰ مِنَ ٱلْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَٰلَهُم بِأَنَّ لَهُمُ ٱلْجَنَّةَ .کتاب محسن فروشی نیست! خوردنیه! شیرین بیان را باید خورد! سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ. حاج قاسم مقام خلیل اللهی داشت ... مقام خلیل اللهی میدونی چیه؟ وَمَنْ أَحْسَنُ دِينًا مِّمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ وَاتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا ۗ وَاتَّخَذَ اللَّهُ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلًا. موسی انقلاب گفت چشمتان به آرمان ها باشد! رفیق شهیدم! بهشت رو تو چشم تو دیدم! دفتری که عکس تو رو داشت خریدم! کتابی که عکس تو رو داشت خریدم! منم یک آرمانم!
  • علی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    15 1
    مطالبه حوزه از دولت، در نجات کشور خلاصه می شود، فرمانروایان و اقوام قدرتمند تاریخ در نافرمانی از خدا، نابود شدند. دولت نباید مردم کشور را با گرانی، تحریم اقتصادی نماید و زمینه آشوب در جامعه را پدید آورد، بلکه باید راه دینداری را در جامعه تسهیل نماید.
  • يك IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    فعلا كه اول مشكلات خود دولته