یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی شوراهای مجلس گفت: آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد از جمله استان‌هایی هستند که در برخی از حوزه‌های انتخابیه آن‌ها شاهد افزایش افراد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از خانه ملت، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: براساس اصل ۶۴ قانون اساسی بررسی نظر نهایی کارگروه تخصصی در خصوص طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار امروز قرار داشت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس رأی گیری نهایی صورت گرفته نسبت به نظر کارگروه تخصصی، شاهد افزایش تعداد ۴۰ نفری نمایندگان در ۲۲ استان خواهیم بود. آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد از جمله استان‌هایی هستند که در برخی از حوزه‌های انتخابیه آن‌ها شاهد افزایش افراد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه دریافت نظر دولت نسبت به این طرح مهم است لذا اخذ خواهد شد، افزود: باید یادآور شد در کارگروه تخصصی اقدامات و فعالیت‌های ویژه‌ای صورت گرفت و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها بر اساس مولفه‌هایی مانند پراکندگی جمعیت، محرومیت و ... اقدامات خوبی انجام دادند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید فراموش شود علاوه بر مسئله افزایش ۴۰ نفری نمایندگان، موضوع اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه نیز با توجه به مباحث تقسیمات کشوری و ... مطرح است؛ لذا در این راستا درصدد دریافت نظرات مجامع استانی و نمایندگان هستیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر این موضوع جمع بندی و نهایی شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس طی هفته آینده نیز در دستورکار صحن کمیسیون قرار دارد تا نهایی شود، خاطرنشان کرد: نباید در این راستا تاخیر داشته باشیم تا بتوانیم برای انتخابات آتی از آن بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha