جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه دشتستان گفت: برخی از خسارت های آشوب های اخیر و بازخوانی سیر تاریخی اغتشاشات و شرارت های خیابانی پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دوره زعامت رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که همه آنها با مداخله خارجی و طراحی آمریکا و پشتیبانی اطلاعاتی و مالی برخی کشورهای معاند و مخالف انقلاب اسلامی و عملگی منافقین و اراذل و اوباش صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: برخی از خسارت های آشوب های اخیر و بازخوانی سیر تاریخی اغتشاشات و شرارت های خیابانی پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دوره زعامت رهبر معظم انقلاب نشان می دهند که همه آنها با مداخله خارجی و طراحی آمریکا و پشتیبانی اطلاعاتی و مالی برخی کشورهای معاند و مخالف با انقلاب اسلامی و عملگی منافقین و اراذل و اوباش صورت گرفته است.

امام جمعه دشتستان افزود: در جریان شرارت های اخیر خسارات بسیار زیادی به کشور وارد شد که اگر قرار باشد یک تقسیم بندی در این زمینه داشته باشیم باید آنها را به دو دسته مشهود و غیرمشهود یا از جهت دیگر خسارات خرد و کلان تقسیم کرد؛ در عرصه کلان می توان به خطر افتادن سرمایه گذاری خارجی و کم شدن قدرت چانه زنی در بیرون و در عرصه داخل که ناظر بر سطح خورد خسارات است اشاره کرد.

حجت الاسلام مصلح به اشاره به خسارت های مشهود ادامه داد: خسارت به بورس، خسارت ترانزیت جاده ای، خسارت به صنعت گردشگری، خسارت به شهرداری ها و آمبولانس ها، تأثیر اغتشاشات بر کسب و کار های اینترنتی، خسارات وارده بر بانک ها است.

امام جمعه دشتستان با اشاره به خسارت های نامشهود افزود: تعطیلی کسب و کارها در مناطق اغتشاش، رکود بازار در این مناطق، خسارت به اموال شخصی و جان مردم و ... که در برآوردها نیامده است.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به ۱۲ آذر روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: قانون اساسی کشور ما بر اساس قرآن و سنت تنظیم شده به همین علت مترقی ترین قانون اساسی جهان است علاوه بر این تنها قانون اساسی جهان است که به رأی مردم گذاشته شده و مردم به آن رأی داده اند؛ به همین دلیل ما ادعا می کنیم حکومت ما مردم سالادری دینی است و یک الگوی جدیدی به جهان عرضه نموده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ آذر روز معلولان است گفت: این قشر از مردم اگرچه از حیث جسمی ضعیف و ناتوانند اما از حیث روحی قوی و توانمند هستند مسؤولان زمینه رشد و پیشرفت آنها را فراهم نمایند و مشکلات آنها را بررسی و برطرف نمایند.

امام جمعه دشتستان ضمن اشاره به روز معلولان اظهار کرد: خانواده‌های دارای معلولیت باید توجه کنند که یکی از عنایات خداوند به افراد دارای این شرایط عنایت صبر و بردباری این خانواده‌های دارای معلولیت است و باید با دید باز به این محدودیت نگاه کرد و دیگر توانایی‌های خود را تقویت کنند.

حجت الاسلام مصلح ضمن اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو و بازخوانی وقایع این روز تصریح کرد: از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به بعد دانشجویان یکی از اقشار برجسته در نقش آفرینی های انقلابی بودند. در پیروزی انقلاب اسلامی، در حماسه انقلاب دوم (تسخیر لانه جاسوسی)، در دفاع مقدس، در نهضت تولید علم و فن آوری، در بسیج سازندگی و نهضت خدمت رسانی، در پرشورسازی انتخابات ها، در دفاع از حرم اهل البیت (ع)، راهبری جریان های عدالت طلبی و مطالبه گری، بسط معنویت و اخلاق و بصیرت در جامعه، حضور در خیل مدافعان امنیت همه گویای برخورداری ایران عزیز از فرزندانی بصیر و با کفایت برای امتداد گام دوم انقلاب است که مخاطب اصلی آن جوانان هستند.

امام جمعه دشتستان به توصیه های رهبر معظم انقلاب به بسیجیان اشاره کرد و افزود: بسیجی بمانید و روحیه و ایمان بسیجی را در خود حفظ کنید، قدر خود را بدانید و بسیجی بودن را توفیق خدادادی بدانید، دشمن و نقاط ضعف و نقشه های آن را بشناسید و هوشیار باشید، رشد معنوی خود را مراقبت و اندازه گیری کنید، آمادگی عملی خود را حفظ کنید و غافلگیر نشوید. امروز مهمترین شیوه بدخواهان، جعل و دروغ‌پردازی به وسیله تلویزیونهایشان یا فضای مجازی است، در مقابل این شگرد با عمل به وظیفه جهاد تبیین، روشن‌بینی خود را افزایش دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha