سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر وحید تفضلی، در جمع طلاب خواهر مهریزی

حوزه / دکتر تفضلی در جمع طلاب خواهر مهریزی گفت: خانواده‌ها باید سبک زندگی خود را به سبک زندگی اسلامی تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، دکتر وحید تفضلی روز گذشته در جمع اساتید، طلاب و بانوان مهریزی ابتدا به معرفی دو کتاب جهت ارتقاء سطح آگاهی بانوان حاضر در جلسه پرداخت و اظهار داشت: کتاب «پاسداشت تندرستی» نویسنده خانم‌ها دکتر معینی و گرجی، همچنین کتاب «حفظ سلامتی از دیدگاه طب سنتی» نویسنده دکتر ناصری، از کتاب‌هایی است که توصیه می شود طلاب آن‌ها را مطالعه کنند.

وی افزود: سه بیماری در حال حاضر در این شهرستان شیوع زیادی پیدا کرده، از جمله کبد چرب، که ۷۰ الی ۸۰ درصد بانوان شهرستان دارای کبد چرب هستند، بیماری‌های شایع دیگر رماتیسم و تیروئید است که راهکار مناسب برای درمان این سه بیماری، انجام ورزش و نرمش، پرهیز از شیرینی‌ها و مواد نشاسته‌ای و همچنین استفاده از عرقیجات و داروهایی گیاهی مانند خاکشیر، سکنجبین و عرق خار مریم است.

دکتر تفضلی در بخش دیگر مباحث خود، در رابطه با بیماری کرونا، گفت: بیماری کرونا عوارض ناخواسته‌ای برای افراد در پی داشته و احتمال دارد بیماری‌های یاد شده از عوراض بیماری کرونا باشد و آسیب دیدگی پوست برخی افراد در اثر شست‌وشوی فراوان، ایجاد مشکلات عصبی در اثر کاهش روابط خانوادگی و اجتماعی، بیماری چاقی و دیابت در اثر کم تحرکی نیز از دیگر عوارض ایجاد شده این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: کرونا حتی تکامل برخی کودکان را دچار مشکل کرده و وقفه در مراحل رشد کودکان، مانند دیر راه افتادن یا دیر تکلم کردن از جمله این موارد است.

پزشک طب سنتی یادآور شد: وظایفی که در حال حاضر بر عهده ما است، گوش سپردن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب از جمله اینکه سبک زندگی خود را تغییر دهیم و سبک زندگی اسلامی، ایرانی داشته باشیم، می‌باشد.

وی در پایان به سوالات طلاب و بانوان در رابطه با طب سنتی پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha