سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت الاسلام شرفی

حوزه / حجت الاسلام شرفی گفت: به ترویج گفتمان و تفکر توحیدی در جامعه باید اهمیت داده شود و پرداختن  خانواده ها به اصل توحید را بیشتر از پیش مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام علی شرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان هرمزگان، امروز پنجشنبه (۱۷آذرماه ۱۴۰۱) در دوره آموزشی احکام و معارف اسلامی با رویکرد «جهاد تبیین» که در سالن پیارم جهاد کشاورزی هرمزگان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و آغاز ایام فاطمیه، اظهار داشت: یکی از عمده مشکلات در جامعه امروزی بی توجهی به مسائل معنوی در خانواده ها است.

وی در این کارگاه آموزشی پیرامون ویژگی اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و گفت : گفت و گو و شنیدن حرف های اهل خانه یکی از شیوه های رفتاری بانوی اسلام است چنانچه پیامبر اعظم (ص) می فرماید : «اگر مرد همراه با زن و فرزند خود بنشیند و لحظه ای مبادرت به تناول و گفت و گو بپردازد ثواب آن از اعتکاف در مسجد بیشتر است.»

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : عمده مشکلاتی که در اغتشاشات اخیر این دختر ها و پسرها را به خیابان آورد از عدم گفتمان پدر و مادر با فرزندان بوجود آورده است.

به گفته حجت الاسلام شرفی، ترویج گفتمان و تفکر توحیدی در جامعه باید اهمیت داده شود و پرداختن خانواده ها به اصل توحید را بیشتر از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: خانواده ها در راستای ولایت الله باید ولایت رسول خدا را برای فرزندان خود تبیین کنند و آن را به یک فرهنگ همگانی تبدیل کنند و از طرفی دیگر ولایت رسول خدا نیز باید راستای ولایت امام قرار گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی هرمزگان با طرح سوالی در مورد بی توجهی خانواده ها به اصل ولایت فقیه، ادامه داد: به اندازه وسع خود باید در خانه به تبیین جایگاه ولی فقیه در بین فرزندانمان اهتمام ورزیم.

حجت الاسلام شرفی به دیگر از شیوه رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و گفت : زندگی آن بانوی بزرگ اسلام سرشار از عواطف و محبت است.

وی با مخاطب قرار دادن خانواده عنوان کرد : هزینه های هنگفت و بدون برنامه فرزندانمان را به مسیر طغیان می کشاند و هنر یک خانواده این است که محبت و مهربانی ها را در خانواده بیشتر کند.

حجت الاسلام شرفی با بیان اینکه قناعت و دوری از اسراف یکی دیگر از شیوه رفتاری عملی زندگانی حضرت زهرا (س) است، اضافه کرد : از ریخت و پاش ها در زندگی خود و خانواده جلوگیری کنیم و به فرزندانمان قناعت را آموزش دهیم که از طغیان گری و آشوب در جامعه بکاهیم.

وی توجه به معنویت یک اصل عملی در اسلام دانست و ابراز داشت : مردم ما علاوه بر اخلاق پسندیده باید اهل ذکر، تهجد و شب زنده داری و تلاوت قرآن باشند و خدای ناکرده نمی گوییم باید به برنامه های شاد توجه نکنند اما اهتمام ویژه به اینکه خانواده اهل دین و مسجد داشته باشند را مورد اهمیت قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha