دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وقف

سرپرست اداره اوقاف شمال شرق تهران در مراسم تجلیل از پرستاران، خیرین و مدافعین امنیت، گفت: انسان ذاتاً تمایل به جاودانگی دارد. این بستر را وقف فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام حسن خانی، سرپرست اداره اوقاف شمال شرق تهران، در مراسم تجلیل از خدمات پرستاران، خیرین و مدافعین امنیت منطقه ۷ تهران بزرگ که به همت خیریه شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه خیریه شهرستانی یکی از موقوفات درمانی قدیمی شهر تهران است که در این مرکز درمانی در بخش‌های مختلف خدمات را بصورت خیریه به مردم ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بنابر آمار سازمان اوقاف بیش از ۳۰۰ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی ایران وقفی هستند که نشان دهنده اهمیت حوزه بهداشت و درمان در زندگی جامعه ایمانی است. موقوفات مختلفی با موضوعات مختلف در کشور وقف است ولی این حوزه نیز در نگاه مردم نسبت به امور سلامتی و بهداشت نیز اهتمام داشته و دارند. بر همین اساس مریض خانه‌ها، حمام‌ها، آبگرم‌ها آب سالم، از جمله مهم‌ترین موقوفات در ایران هستند.

سرپرست اداره اوقاف شمال شرق تهران با قدردانی از زحمات مدافعین سلامت و پرستاران بخصوص در ایام شیوع کرونا، اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا در سطح کشور شاهد از خودگذشتگی پرستارانی بوده ایم که بیش از دو سال در عرصه مبارزه با بیماری کرونا همت شایسته ای از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: انسان ذاتاً تمایل به جاودانگی دارد و این بستر را وقف فراهم کرده است. انسان‌ها با وقف برای همیشه ماندگاری خود را حفظ می‌کنند، افرادی مثل مرحوم شهرستانی که امروز خودش نیست ولی اسمش ماندگار مانده و خواهد ماند.

محمد امین بختیاری، رئیس مجتمع خیریه شهرستانی نیز در این مراسم گفت: این مراسم به جهت تقدیر از خدمات پرستاران و مدافعین امنیت برگزار شده است. این مجتمع از سال ۷۸ شروع به فعالیت کرده است و عمد فعالیت خود را روی درمان متمرکز کرده بود. از سال ۹۸ حوزه فرهنگی، اشتغالزایی و مددکاری نیز جزء اهداف این مجموعه تعریف شد. قسمت مددکاری اکنون ۲۰۰۰ خانواده بسیار مستمند را تحت پوشش دارد. ‌مجتمع شهرستانی نه تنها به این خانواده ها خدمات درمانی رایگان بلکه هر ماه مبلغی و در طول سال در چندین نوبت سبد کالا تقدیم می‌کند.

وی با بیان اینکه امنیت ما اکنون به وسیله افرادی گمنام تأمین می‌شود، از خدمات مدافعین امنیت قدردانی کرد و افزود: این دوستان همیشه در سایه بوده اند و هیچ وقت در خور شأنشان از آنها قدردانی نشده است و این مراسم قدردانی کوچکی از فعالیت آنان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha