دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هادی الیاسی

حوزه/ سخنران حرم مطهر تشویق فرزندان بر حضور در مناسک دینی و اجتماعی را از شاخصه‌های تربیتی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها دانست و افزود: چهره عبادی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها، الگوی تمام امت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله است؛ وقتی ایشان در قامت زن عابده قرار می‌گیرند، خداوند متعال به عبادت ایشان مباهات می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ هادی الیاسی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و بیان روایتی از پیامبر اعظم صلی اله علیه و آله، شخصیت والای صدیقه طاهره(س) را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند؛ «یا فَاطِمَةُ مَنْ صَلَّی عَلَیکِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بِی حَیثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ»؛ ای فاطمه، هرکس بر تو صلوات فرستد، خداوند او را آمرزیده و در بهشت، هرکجا باشم، به من ملحق خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در شأن و جایگاه برترین بانوی تمام عوالم است، اظهار داشت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند، «ان فاطمة سَیّدَةُ نِساءِ الْعالَمین» از ابتدا تا انتها هر زنی آمد و در مسیر بندگی خدا قرار گرفت، طفل دبستان بندگی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها است.

سخنران محفل معرفتی حرم مطهر شخصیت زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها را برترین الگو برای تمام انسان‌ها حتی ائمه اطهار علیهم‌السلام دانست و با بیان این که در الگوگیری با دو آسیب کثرت‌گرایی و مطلق‌گرایی در اسوه روبرو هستیم، اظهار داشت: اگر کسی کاری را زیاد انجام دهد، از سیئه و منکر بودن آن عمل کم نمی‌شود؛ حتی اگر تمام مردم عالم جمع شوند و گناهی را انجام دهند، ذره‌ای از گناه و معصیت بودن عمل و رفتار نزد خداوند متعال کاسته نخواهد شد.

وی با بیان این که اسوه‌ها و الگوهایی که از میان بازیگران، ورزشکاران، هنرمندان و … انتخاب می‌شوند، نمی‌توانند در تمام رفتارهای زندگی دینی، اجتماعی و سیاسی الگو باشد، اظهار داشت: مطلق‌گرایی در اسوه از مهم‌ترین چالش‌های زندگی اجتماعی است که برخی‌ها یک شخص را آن‌قدر در مرتبه بالا می‌برند که به تمام حرف‌ها و رفتارها و اشارات آن شخص توجه می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ الیاسی تصریح کرد: کسی که در تمامی رفتارها اعم از رفتارهای عبادی، سیاسی، اجتماعی، فردی و خانوادگی الگو قرار می‌گیرد، باید در همه امور در مرتبه اول قرار داشته باشد و این شخص قطعاً باید فارغ از خطا و اشتباه بوده، معصوم باشد.

وی در ادامه به رفتارهای فردی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نسبت به محیط خانه و خانواده اشاره کرد و ابراز داشت: خانواده به‌عنوان پایه و بنیان اجتماع از اهمیت والایی برخوردار است و فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نیز در محوریت خانواده همواره رضایت الهی را سرلوحه امور قرار می‌دادند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان ساخت: سبک زندگی فاطمی را باید در تمام فرازهای زندگی اعم از همسرداری، خانه‌داری، فرزند داری، معاشرت با دیگران و … سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی تشویق فرزندان بر حضور در مناسک دینی و اجتماعی را از شاخصه‌های تربیتی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها دانست و افزود: چهره عبادی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها، الگوی تمام امت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله است؛ وقتی ایشان در قامت زن عابده قرار می‌گیرند، خداوند متعال به عبادت ایشان مباهات می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌ الیاسی تصریح کرد: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بانوی خانه‌دار و عابده‌ای که همواره از دیده‌های نامحرمان گریزان بود، زمانی که تنهایی امام و مولایش و جهل امت را در روی‌گردانی از ولایت و توصیه‌های رسول‌الله(ص) مشاهده می‌کند، در وادی مجاهد و دافع از حریم ولایت قامتی استوار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha