یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بزرگداشت شهدای مقاومت

حوزه/ همایش گرامیداشت شهدای مقاومت در سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی با حضور پرشور دانشجویان برادر و خواهر، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه به همراه خانواده معظم شهیدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، همایش گرامیداشت شهدای مقاومت شب گذشته در آستانه سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی در سالن ورزشی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور پر شور دانشجویان برادر و خواهر، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه به همراه مدیران و مسئولان و خانواده معظم شهیدان برگزار شد.

حاج قاسم سلیمانی قطره درخشان از دریای دفاع مقدس است

جواد کافی، از رزمندگان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس، در این جلسه به تبیین خاطرات جنگ تحمیلی پرداخت و ضمن تشریح خاطراتی از عملیات کربلای چهار، ابراز کرد: آن شب‌های سخت جنگ، نیمه شب، در آب رودخانه کارون آنهم زمستان خرمشهر، با سرمای استخوان سوز به رزمندگان خط مقدم جبهه آموزش غواصی می‌دادیم.

وی با بیان این که حاج قاسم سلیمانی قطره‌ای درخشان از دریای هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: آن شب‌ها در جریان عملیات پیش می آمد، بیش از صدها و هزارها شهدای غواص داشتیم، اما جهاد هیچگاه متوقف نشد.

تجلی مناجات، مداحی و مدح اشعار در رثای اسطوره ماندگار مقاومت

گوشه هایی از مناجات ماندگار سید الشهدای جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی که حاوی مضامین تضرع در بارگاه پروردگار است نیز در این برنامه قرائت شد. در بخش دیگری از برنامه نیز نوجوانان نمایش گروه دمام با نوای حیدر حیدر وارد سالن شدند و این نمایش دلنشین، با همراهی همه دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) توأم شد.

مداحی دلنشین سیدرضا نریمانی و مدح اشعار دلنشین از سوی شاعر آئینی بارگاه اهل بیت(ع)، احمد بابایی در ایام حماسه پرشور و شعور سیزدهم دی ماه، از دیگر برنامه‌هایی بود که فضای دانشگاه را معطر به نوای گرم اهل بیت(ع) و به یاد شهیدان جبهه مقاومت کرد، آنان که با ایثار و ازخودگذشتگی خود پایه گذار مکتبی شدند که این روزها، همه دنیا را یکپارچه در فرهنگ مقاومت غرق و بذر ایستادگی و بصیرت را جاری در ملت‌های تاریخ کرده است.

ادب شهیدان مظلوم امنیت، الگوی مجامع علمی معنوی است

در این مراسم همچنین از خانواده معظم شهیدان حسین زینال زاده و دانیال رضازاده، که فضای مراسم را متبرک به نور شهیدان مظلوم دفاع از امنیت کردند، با حضور دکتر رجوعی رئیس دانشگاه امام رضا(ع) تجلیل شد.

همسر شهید رضازاده در این مراسم به تبیین خصوصیات اخلاقی شهید مظلوم دفاع از امنیت پرداخت و اظهار داشت: شهید رضازاده همواره ادب را در برابر دیگران متجلی ساخت و این الگوی بزرگی برای همه مجامع علمی معنوی است.

در پایان این مراسم، دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) همپای اساتید و اعضای هیات علمی پیکر شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس را تشییع و حاضران با این شهید عزیز تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha