جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جامعه باید با فعالیت‌های قرآنی و فعالان قرآنی آشنا شود، گفت: ضروری است که اقدامات و موفقیت‌های فعالین قرآنی ظهور و بروز بیشتری در جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی روز سه شنبه در جمع مدیران تشکل‌های قرآنی استان همدان با تأکید بر اینکه در مسیر هدایت بشر، خستگی معنا ندارد، اظهار داشت: در مسیر آشنایی و انس با قرآن حتی اگر برای موفقیت یک نفر هم شده باید تلاش کنیم و در این راه خسته و نا امید نشویم.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم، ناشی از عدم ارتباط صحیح با قرآن و آموزه‌های قرآنی است، یادآور شد: کمتر حافظ قرآنی را می‌توان نام برد که درگیر آسیب‌های اجتماعی شده باشد، بنابراین لازم است که به صورت پایه‌ای، قرآن را در جامعه و در بین اقشار مختلف ترویج دهیم و برای تحقق این مهم اقدام به برنامه ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه فعالیت در عرصه قرآن کریم جزء بهترین کارهاست و روایات بسیاری در رابطه با اساتید قرآن و جایگاه آنها وجود دارد، خاطرنشان کرد: اساتید و معلم‌های قرآنی ارتباط خود را تنها به افرادی که در کلاس حضور دارند، محدود نکنند و با مدیریت منطقه‌ای در محله خود، سعی کنند که با اقشار مختلف محله نیز ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جامعه باید با فعالیت‌های قرآنی و فعالان قرآنی آشنا شود، اظهار داشت: ضروری است که اقدامات و موفقیت‌های فعالین قرآنی ظهور و بروز بیشتری در جامعه داشته باشد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه بنای ما تا جایی که امکان دارد، حمایت از سند قرآنی و فعالیت‌های قرآنی است، گفت: امروز لازم است تا به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به حافظان قرآن توجه شود.

وی تصریح کرد: خوب است برای ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی، همانند گذشته، جلسات محفل انس با قرآن را با حضور قاریان برتر کشوری و بین المللی در همدان برگزار کنیم تا فضای شهر رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سایه توجه به قرآن و اسلام به پیروزی رسید، یادآور شد: با توجه به اینکه به دهه فجر نزدیک می‌شویم، بنابراین یکی از بهترین فرصت‌ها برای برگزاری جلسات قرآنی در سطح شهر، همین ایام است که نیازمند برنامه ریزی مناسب برای آن هستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha