شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / جلسه هماهنگی برگزاری جشن‌های ایام الله دهه فجر

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم همیشه پای نظام و انقلاب و آرمان‌های انقلاب بوده و هستند، گفت: مردم پای آرمان‌های انقلاب هستند، نه پای مسئول خاصی و این را همه باید بدانیم آن چیزی که برای مردم مهم است، آرمان‌های انقلاب و همراهی با رهبری و ولایت بوده که برای آن قیام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های دهه فجر امسال، با تأکید بر لزوم برگزاری برنامه‌هایی با نوآوری‌های خاص در ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: قرآن کریم تذکر به ایام الله را مطرح می‌کند، ایام‌الله ایامی است که قدرت الهی در آن ظهور کرده و ید توانای پروردگار در عالم ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی افزود: از سقوط فرعون، نمرود و قارون‌ها در قرآن به ایام الله تعبیر شده و یکی از ایام الله برجسته در عصر حاضر نیز انقلاب اسلامی ایران بود که سال ۵۷ به همت این ملت بزرگ اتفاق افتاد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه چهل و پنج سال است که دشمن بنای مقابله با نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را دارد، گفت: زمانی دشمن در اوایل انقلاب، به براندازی و تغییر مسیر مردم فکر می‌کرد، اما هرچه جلوتر آمدیم برنامه‌های دشمن هم تغییر کرد و از براندازی به سمت انحراف در انقلاب تغییر برنامه دادند.

وی با اشاره به اینکه دشمن متوجه شد براندازی به لحاظ اینکه انقلاب متعلق به خود مردم است، بسیار مشکل است، یادآور شد: بنابراین دشمن ایجاد انحراف در مسیر انقلاب را در دستور کار خود قرار داد و متاسفانه در بخشی از این زمینه‌ها نیز موفق بوده است.

مردم  پای نظام و انقلاب و آرمان‌های انقلاب بوده و هستند

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ایجاد انحراف در بعضی از مسئولان و تغییر تفکر و تضعیف انقلابی‌گری را از مهم‌ترین اقدامات دشمن خواند و گفت: مسئولینی که قرار بود با انقلاب، در کنار مردم و مثل مردم باشند، گاهی دچار مشکل شدیم و گاهی بعضی از مسئولان که تعداد آنها زیاد نیست، از این آرمان‌ها فاصله گرفتند و نفوذها و تفکرهای لیبرالی مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه شاید انحرافاتی در بعضی از بخش‌ها ایجاد شد و نقاط ضعفی پیدا شد، اما این مردم بودند که همیشه در صراط مستقیم حرکت کردند، اظهار داشت: این اصل را در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم و مراسم‌های مختلف و تشییع شهدای گمنام بارها مردم ثابت کرده‌اند.

شعبانی با اشاره مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در همدان و منطقه خضر، یادآور شد: جمعیت چند هزار نفری که در منطقه خضر برای شهدا حضور پیدا کردند، قابل تقدیر است و هیچکس چنین جمعیتی را برآورد نمی‌کرد و حتی صدا و سیما و در بحث رسانه نیز از مردم جا ماندیم.

وی با بیان اینکه مردم همیشه پای نظام و انقلاب و آرمان‌های انقلاب بوده و هستند، خاطرنشان کرد: مردم پای آرمان‌های انقلاب هستند، نه پای مسئول خاصی و این را همه باید بدانیم آن چیزی که برای مردم مهم است، آرمان‌های انقلاب و همراهی با رهبری و ولایت بوده که برای آن قیام کردند.

امام جمعه همدان ادامه داد: مسئولیت و دولت‌ها تغییر می‌کند اما آن چیزی که باقی می‌ماند و مهم است، این صراط مستقیمی است که باید سعی کنیم در آن ثابت قدم باشیم.

انقلاب متعلق به مردم است و باید همچنان مردمی بماند

وی خواستار انجام برنامه ریزی منسجم در ایام الله دهه فجر امسال شد و گفت: این انقلاب متعلق به مردم است و باید همچنان مردمی بماند، بنابراین در برنامه‌ریزی باید به این موضوع توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه در برخی برنامه‌های برگزار شده در همدان، گله مندی‌هایی در برنامه ریزی و اجرا وجود داشته و دارد، اظهار داشت: تمام کسانی که متولی هستند، باید در این جلسات حضور داشته باشند و تلاش کنیم تا منسجم و هماهنگ بایکدیگر عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه مسئله‌ای پیش می‌آید دنبال مقصر گشتن فایده‌ای ندارد و فرقی نمی‌کند چه کسی مسبب این کار بوده، بنابراین باید از قبل نسبت به برنامه‌ ریزی آن توجه شود و حساس باشیم.

شعبانی، با اشاره به ابلاغ برنامه ۲۰۰ صفحه‌ای به دستگاه‌ها برای ایام الله دهه فجر، یادآور شد: مدیرکلی که وقت ندارد در جلسات حاضر شود، چگونه می‌توان انتظار داشت که این ۲۰۰ صفحه را مطالعه کند و لذا خوب است این موضوعات خلاصه و موارد مرتبط به هر مدیر به آن دستگاه ابلاغ شود.

از ظرفیت طلاب جامعة المصطفی برای بیان جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل استفاده شود

وی با بیان اینکه ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی است تا با دعوت از طلاب در حال تحصیل در مجموعه‌ جامعةالمصطفی، جایگاه و حقیقت انقلاب اسلامی در بیرون از مرزها را به درستی تبیین کنیم، گفت: خیلی از مواقع به لحاظ درگیری با مشکلات اقتصادی و اجتماعی در تحلیل از انقلاب اسلامی دچار اشتباه می‌شویم، اما کسی که بیرون از این مرزها حضور دارد به خوبی می‌داند انقلاب اسلامی چه جایگاهی در دنیا دارد و در تحولات بین‌المللی چگونه تأثیرگذار است.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: از این ظرفیت باید در مدارس و مساجد استفاده شود و حتی با دعوت از طلاب جامعة المصطفی در محیط‌های دانشگاهی تأثیر انقلاب اسلامی در تمدن بین‌المللی را به بحث و گفت‌وگو بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha