جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با نماینده ولی‌فقیه در استان

حوزه / امام جمعه کرج با تأکید بر لزوم توسعه هیئات خانگی، گفت: هیئات به‌خصوص هیئات و روضه‌های خانگی را توسعه دهید، چرا که ذکر اهل‌بیت(ع) نور است و باعث روشنایی معنوی محل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین(س)، شب گذشته جمعی از شاعران و ستایشگران اهل‌بیت(ع) البرز با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان دیدار و تعدادی از شاعران، ستایشگران و مرثیه‌سرایان اهل‌بیت (ع) فضای حسینیه امام خمینی (ره) دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز را به نام حضرت ام‌البنین (س) و قمر بنی‌هاشم (ع) معطر کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین(س)، با تأکید بر لزوم توجه به جوانان و جوان‌گرایی در عرصه ستایشگری اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: به جوانان و نوظهوران این عرصه اهمیت دهید و کوتاهی نکنید.

وی در ادامه برآیند جلسه امروز را «ادب» عنوان کرد و گفت: مادر «ادب» ام‌البنین است و این سبب شد تا فرزندی را تربیت کند که اسوه «ادب» شود.

امام‌جمعه کرج، با اشاره به زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل(ع)، یادآور شد: در این زیارت‌نامه ویژگی‌های بسیار عمیق و دقیقی درباره قمربنی‌هاشم(ع) بیان‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه امام سجاد(ع) در روایتی، عموی خود عباس(ع) را چنین توصیف می‌فرماید که «عباس نزد خداوند مقامی دارد که همه شهدا در قیامت بدان غبطه می‌خورند.»، یادآور شد: در روایتی دیگر از امیرالمومنین(ع) نیز آمده است که، «اهل بهشت، به جایگاه شیعیان ما، به‌گونه‌ای که انسان، به ستارگان نگاه می‌کند، نظر می‌کنند.»، بنابراین، این روایات، جایگاه و مقام بلند شیعیان نزد خدای تعالی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: «شیعیان» در بهشت همین احساس را به «شهدا» دارند و «شهدا» نیز همین نظر را نسبت به جایگاه «شهدای کربلا» دارند و «شهدای کربلا» نیز به «حضرت عباس(ع)»، همین حس را دارند که این نشان از رفعت مقام بالای آن حضرت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی، با اشاره به زیارت‌نامه شهدا به بیان امام صادق(ع)، گفت: در این زیارت‌نامه برای شهدای کربلا که در رأس آن‌ها حضرت عباس(ع) قرار دارد، عبارت «أَفْضَلَ جَزَاءِ اَلْمُحْسِنِینَ» به کار رفته است، که دارای معنی و مفهومی عمیق و بسیار دقیق است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه «محسنین» یکی از برجسته‌ترین گروه‌هایی است که در قرآن کریم نام آن‌ها برده شده است، خاطرنشان کرد: احسان، صبوری در راه خدا، منادی دین و عامل به احکام الهی، اقامه نماز، انفاق در حال تنگ‌دستی، از جمله ویژگی‌های محسنین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: محسنین، بیان کمال برتر است که ریشه عمل او در «معرفت» است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری به اشاره به روایتی از رسول خدا(ص) که در آن به معنای کلمه «احسان» پرداختند، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «احسان کاری است که خدا را چنان عبادت کنی که گویی او را می‌بینی و اگر تو او را نمی‌بینی، بدانی که او تو را می‌بیند».

وی افزود: محسن و محسنین یک معنا و مفهوم بالاتر از احسان است، لذا عبارت «أَفْضَلَ جَزَاءِ اَلْمُحْسِنِینَ» یک جایگاه و مقامی بالاتر از این است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز، در بخش دیگری با تأکید بر لزوم توسعه هیئات خانگی، گفت: هیئات به‌خصوص هیئات و روضه‌های خانگی را توسعه دهید، چرا که ذکر اهل‌بیت(ع) نور است و باعث روشنایی معنوی محل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه نباید جهاد تبیین را رها کرد، یادآور شد: دشمن از شما هیئت سکولار می‌خواهد و شما باید با این موضوع مقابله کنید.

وی تصریح کرد: دشمن به‌خوبی این را فهمیده آن چیزی که جامعه را نور می‌دهد و نگه می‌دارد ذکر و روضه اهل‌بیت(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha