پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اشتغالزایی برای ۵۰ نفر و ۵ مورد ترک اعتیاد/ احیای منبرهای تبیینی در ۵۱ مساجد و ۹۳ حسینیه‌

حوزه/ حجت الاسلام شریفات با همراهی سایر امامان محلات شهرستان کارون برای رونق فعالیت‌های فرهنگی و مسجدی تلاش می‌کند؛ احیای جلسات منبر با موضوع جهاد تبیین و گره گشایی از مشکلات مردم بخشی از فعالیت‌های این امام محله است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام یونس شریفات امام محله کوی شهید چمران منطقه درویشیه شهرستان کارون استان خوزستان است.

در شهرستان کارون نزدیک ۱۰۰ طلبه که ۸۰ نفر آنها معمم هستند در کارهای تبلیغی و جهادی فعالیت می‌کنند و حجت الاسلام شریفات نیز ۱۴ سالی می شود که در سنگر تبلیغ دین خدمت می کند و نزدیک ۳ سال در کارهای جهادی در شهرستان کارون فعالیت دارد.

با همت این امام محله برنامه نشست طلاب و روحانیون با هیأت های مساجد که تأثیر بیشتری بر مردم دارند در دفتر امام جمعه و اداره سازمان تبلیغات برگزار می‌شود.

طرح برگزاری جلسات هفتگی در مساجد و منازل؛ یکی دیگر از کارهایی است که با محوریت جهاد تبیین در حال برگزاری است و ۳ سالی هست که این جلسات برقرار است و طرح هفتگی منبر شب های جمعه به جز ایام محرم و صفر و فاطمیه در نزدیک ۹۳ حسینیه و ۵۱ مسجد با همت امامان محلات احیاء شده و با موضوع جهاد تبیین و بیان مسائل اعتقادی و جلسات روضه زینت بخش این مجالس است.

از زمانی که کرونا و سیل آمده است بخشی از مردم از نظر مادی ضعیف شده‌اند، حجت الاسلام شریفات با تهیه بسته های معیشتی، و تأمین هزینه های درمانی به کمک نیازمندان شتافت.

حجت الاسلام شریفات در ترویج ازدواج آسان و معرفی افراد برای دریافت وام نیز تلاش کرده و موفق به اشتغال زایی برای نزدیک ۵۰ نفر در این شهر شده است و فعالیت های وی در مبارزه با آسیب های اجتماعی نیز ترک اعتیاد ۵ نفر را در پی داشته است.

در طرح بازسازی خانه هایی که در زمان سیل خراب شدند اولین گردهمایی جهادگران در دانشکده کارون از طلاب و روحانیون برای کار جهادی دعوت به عمل آمد و حجت الاسلام شریفات نیز با همراهی سایر روحانیون به کمک رسانی به مردم پرداختند.

تشکیل هیأت حضرت ابوالفضل در مسجد و شرکت در طرح یاوران سردار سلیمانی در باب جهاد تبیین بخش دیگری از فعالیت های این امام محله است که این طرح در حال حاضر با ۴ مدرسه راهنمایی در شهرستان شروع شده است و در بقیه مدارس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha