دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سعید بهادری

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی تأکید کرد: دقت در اسماء حضرت زهرا(س) و تحلیل آنها، به شناخت حقیقت وجودی ایشان کمک می‌کند.

حجت الاسلام سعید بهادری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و تبریک روز زن، اظهار داشت: تبیین صحیح هر مساله یا موجودی در گرو شناخت دقیق و اشراف بر ابعاد وجودی آن است و ناگفته پیداست که ما چنین شناخت و اشرافی را بر وجود نازنین اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) نداریم.

وی ادامه داد: با صحبت کردن پیرامون حضرت زهرا(س)، با بازخوانی آیات و روایاتی که در مقام ایشان گفته شده و یا در نتیجه مقایسه ایشان با انسان‌های عادی است، می‌توان به کمالات ممتاز ایشان پی ببریم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه یکی از راه‌های شناخت شخصیت والای حضرت زهرا(س) دقت در معانی القاب و کنیه‌هایی است که پیرامون ایشان بیان شده است، تصریح کرد: خداوند متعال در سوره کوثر، ایشان را کوثر می‌نامد و همچنین با توجه به شخصیت محوری ایشان در میان اهل بیت(ع) آیه تطهیر نازل می‌شود.

وی ادامه داد: آیه مباهله تنها مصداق کلمه نسائنا در آیه مباهله، حکایت از جایگاه ویژه حضرت زهرا (س) نزد پروردگار متعال دارد.

حجت الاسلام بهادری با اشاره به القاب حضرت زهرا(س)، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) ایشان را ام ابیها می‌نامند و در زیارت نامه‌ای که سید بن طاووس در اقبال الاعمال برای حضرت نقل کرده، حضرت زهرا (س) به عنوان «ام المومنین» خطاب می‌شود و نام‌هایی چون صدیقه، مرضیه، زکیه، محدثه و علمیه برای ایشان ذکر شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی، تأکید کرد: دقت در این اسماء و تحلیل آنها، به شناخت حقیقت وجودی ایشان کمک می‌کند.

حجت الاسلام بهادری با اشاره به روایات موجود در شأن حضرت زهرا(س)، بیان کرد: روایات متعددی در شأن و جایگاه رفیع آن حضرت بیان شده، لکن در میان همه این‌ها، روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که نقش بسزایی در تبیین شخصیت وجودی حضرت زهرا(س) دارد، مبنی بر اینکه : « لَوْ لَمْ یَخْلُقِ اَللَّهُ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ لَمَا کَانَ لِفَاطِمَةَ کُفْوٌ» اگر خداوند علی را برای فاطمه نیافریده بود، همتایی برای فاطمه(س) نبود.

وی ادامه داد: با توجه به این روایت، کفو بودن فاطمه(س) و علی(ع) به مانند همسان بودن عرفی و اجتماعی سایر انسان‌ها نیست، چنانکه در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که فرمودند: «حرّم اللّه عزّ و جلّ علی علیّ النساء ما دامت فاطمة حیّة» تا زمانی که فاطمه زهرا(س) زنده بود، خداوند متعال ازدواج با سایر زنان را برای علی(ع) حرام کرده بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی، گفت: بی‌شک این نوع شأنیت و همتایی، برازنده این دو وجود ملکوتی است، چرا که خداوند آن‌ها را برای یکدیگر آفریده و با اذن پروردگار به عقد همدیگر در آمده‌اند.

حجت الاسلام بهادری تأکید کرد: نظر به مطالب فوق، می‌توان عصمت، ایمان، معرفت، اخلاص و سایر فضائل علی بن ابی طالب(ع) را در وجود فاطمه زهرا (س) جستجو کرد و یافت و به همین دلیل محبت و غضب فاطمه، همان دوستی و دشمنی خداست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha