دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی در جمع دانش پژوهان شرکت کننده، در دومین آزمون دوره سطح سه مشاوره اسلامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: هر آنچه به حضرت صدیقه کبری(س) انتصاب دارد، با توسل برای ما مایه خیرات و برکت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، امروز در جمع دانش پژوهان شرکت کننده در دومین آزمون دوره سطح سه مشاوره اسلامی، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: امیدوارم این تقارن مایه خیر و برکت برای شما دانش پژوهان در مسیر کسب علوم مشاوره اسلامی باشد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه «کوثر» از جمله برکات وجود مقدس حضرت زهرا(س) است، که در قرآن از او یاد می‌شود، گفت: هر آنچه که به حضرت صدیقه کبری(س) انتصاب دارد، با اندک ارتباطی با آن مخدره برای ما، مایه خیرات و برکت خواهد بود.

وی افزود: بزرگان توصیه می‌کنند که انسان هر چه کارش سخت‌تر و مأموریتش سنگین‌تر می‌شود، روزانه توجهی ویژه به حضرت صدیقه طاهره(س) داشته باشد و دو رکعت نماز به ساحت مقدسش هدیه نماید، تا اینکه کارش برکت پیدا کند.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اهمیت صلوات فرستادن بر حضرت فاطمه(س)، به نقل از پدر بزرگوارش که فرمود: «یا فَاطِمَةُ مَنْ صَلَّی عَلَیکِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بِی حَیثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ»؛ اظهار داشت: گرچه در نزد خداوند متعال، مقام و منزلت پیامبر(ص)، ممتاز و بی نظیر است، اما این روایت در مورد حضرت زهرا(س) از پیامبر(ص) نقل شده است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با تمسک به حدیث امام صادق(ع) که می‌فرماید: « اَلْعَامِلُ عَلَی غَیْرِ بَصِیرَةٍ کَالسَّائِرِ عَلَی غَیْرِ اَلطَّرِیقِ لاَ یَزِیدُهُ سُرْعَةُ اَلسَّیْرِ إِلاَّ بُعْداً »، در خصوص کار غیر تخصصی، گفت: بدون داشتن تخصص در هر کاری، خصوصا موضوع مشاوره، باید علوم آن را کسب نموده و دوره‌های لازم را از اساتید فن یاد گرفته باشیم.

حجت الاسلام ایرانی، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده آیت الله مصباح(ره)، مبنی بر اینکه ابتکارات و راه آیت الله مصباح(ره) باید ادامه پیدا کند، گفت: همین مبحث مشاوره، یکی از ابتکارات علامه مصباح(ره) است که در میان حوزویان رواج پیدا کرد.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام حسین داوری، مسئول امور مشاوره معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه به جهت راه اندازی دوره‌های سطح سه مشاوره اسلامی، در این استان، تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha