جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / گردهمایی خیرین حوزه علمیه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه فعالیت و تقویت حوزه، یعنی انجام کار برای فرهنگ استان و کشور، گفت: تقویت حوزه علمیه فقط مربوط به مجموعه حوزه نیست، بلکه تقویت حوزه یعنی تقویت فرهنگ عمومی و دینی جامعه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در مجمع خیرین حوزه علمیه همدان، با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) مبنی بر این که "من سه عمل را در دنیا دوست دارم"، اظهار داشت: نگاه به چهره پیامبر(ص)، تلاوت قرآن و انفاق در راه خدا، سه عملی است که حضرت زهرا(س) انجام دادن آن در دنیا را دوست دارند.

وی با بیان اینکه در قرن ۵ و ۶ در منطقه سمرقند فردی منزل خودش را به حوزه علمیه تبدیل کرد و باعث رفت و آمدهای بسیاری برای کسب علم در آن منطقه شد، گفت: از این خانه وقفی، کتاب تفسیر عیاشی نوشته شد که مرحوم علامه طباطبایی آن را بهترین کتاب تفسیر روایی شیعی می‌دانستند و همچنین کتاب رجال کشی نیز در آنجا نوشته شد که امروز هر مجتهد و یا مرجع تقلیدی اگر بخواهد کار فقهی انجام دهد، باید به این منبع مراجعه کند و لذا این برکت کار وقف است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه در طول تاریخ این مردم بوده‌اند که حوزه‌های علمیه را اداره کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه همدان از نظر منابع پایدار نیازمند توجه بیشتری است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات حوزه علمیه همدان، یادآور شد: امیدواریم مصوبات سفر رئیس جمهوری به همدان، توسط مسئولان پیگیری شود و بتواند بخشی از این مشکلات را بر طرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه فعالیت و تقویت حوزه، یعنی انجام کار برای فرهنگ استان و کشور، گفت: تقویت حوزه علمیه فقط مربوط به مجموعه حوزه نیست، بلکه تقویت حوزه یعنی تقویت فرهنگ عمومی و دینی جامعه.

وی افزود: اگر حوزه علمیه تقویت شود و طلبه بتواند به راحتی تبلیغ کند، آسیب‌های اجتماعی و آمار طلاق و اعتیاد در کشور پایین خواهد آمد و خانواده‌ها قوام پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha