دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ جشن کوثر همزمان با فرا رسیدن میلاد بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها به همت موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم جشن میلاد یگانه دخت نبی مکرم اسلام(ص) با هدف بزرگداشت مقام زن، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی با حضور حجت الاسلام حسین رضازاده کارشناس مذهبی و مشاور خانواده، خواهران طلبه مدارس علمیه ساوه و بانوان و بسیجی این شهرستان در سالن تربیت بدنی شهدای دانشجو ساوه برگزار شد.

سرهنگ مهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه با تبریک روز مادر به تمام بانوان، مادران، خواهران و همسران شهدا و ایثارگران، بیان کرد: یکی از عوامل موفقیت انقلاب مادران و بانوانی هستند که مسیر حضرت زهرا سلام الله علیها را پیموده و سهم زیادی در این انقلاب داشته اند.

در ادامه حجت الاسلام رضازاده به بیان اهمیت و ارزش وجودی زن در نظام اسلام پرداخت و گفت: در دنیا سه نوع نگاه به زن وجود دارد؛ قبل از رنسانس که زنان خانه نشین بودند و بعد از رنسانس که زنان وارد عرصه اجتماع شده و به کارخانه ها فرستاده شدند و شکل گیری جنبش فمینیستی حمایت از زنان را به وجود آورد.

استاد حوزه تصریح کرد: حضرت زهرا (س)کانون آرامش در خانواده بودند و امام علی (ع)با دیدن حضرت تمام غصه ها را از یاد برده و آرامش می یافتند .

مشاور خانواده با اشاره به اینکه الگوی «زن، زندگی، آزادی» حضرت زهرا (س) است خاطر نشان کرد: آزاده ترین زن در دنیا حضرت زهرا (س) می باشند که با حضور موثر اجتماعی در دفاع از ولایت و ارزش ها تا پای جان ایستادند.

در این مراسم از خانم اسکندری بانوی فعال کار آفرین در شهر ساوه با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

اهدای بسته متبرک رضوی، مولودی خوانی و اجرای سرود، تئاتر، برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز از اهم برنامه های مراسم معنوی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha