شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کوثری

حوزه/ در دیداری که با مرحوم حسنی در دوران مبارزه ایشان با گروه‌های تروریستی در منطقه داشتیم، به بنده گفتند که گروهک تروریستی دموکرات برای سر من دو میلیون تومان جایزه گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحید جلال زاده شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه دوم بهمن ماه در ارومیه که در مسجد دادخواه این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه توسط رژیم شاهنشاهی و آغاز نخستین قیام مسلحانه علیه طاغوت در ارومیه به رهبری حجت الاسلام غلامرضا حسنی در ارومیه، اظهار داشت: گرامیداشت دوم بهمن، در واقع بزرگداشت انقلاب است و این روز نقطه عطفی در تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی محسوب می شود که مردم ارومیه با رهبری مجاهد نستوه شیخ غلامرضا حسنی هیمنیه رژیم را شکستند.

وی اضافه کرد: مرحوم شیخ غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه خالق حماسه دوم بهمن ماه ۱۳۵۷ بود و باید این رشادت ها و شجاعت ها به نسل های بعدی منتقل شود و بازگو کردن حقائق تاریخ انقلابی ارومیه و رشادت ها و شجاعت های قهرمانان دینی به نسل جوان ضروری است.

رئیس کیمسیون امنیت ملی در ادامه به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: پارلمان اروپا ناخواسته ذات و باطن خود را در حمایت علنی از تروریست ها به نمایش گذاشت چرا که این سپاه بود که در مقابل داعش که برای بلعیدن منطقه با هزینه ۷ تریلیون دلاری آمریکا به میدان آمده بود، ایستاد.

وی تصریح کرد: این اولین بار نیست که ما این سیگنال های منفی را از کشورهای اروپایی دریافت می کنیم. آخرین اقدامات آنها در اغتشاشات اخیر و در فتنه ۱۴۰۱ هرگز از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد و اقدام اخیری که پارلمان اروپا در یک قطعنامه غیرحقوقی و غیرالزام آور اما به شدت سیاسی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرزندان ملت در این نهاد مردمی صادر کرد موجب شد مجلس طرح اقدام متقابل را با حضور فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه مورد بررسی قرار دهد که در اولین فرصت در مجلس اعلام وصول و در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

ماجرای جایزه دمکرات برای سر مرحوم حاج آقای حسنی

مرحوم حسنی هیچ وقت از دشمنان ترسی نداشت

در ادامه این مراسم محمد اسماعیل کوثری نیز با اشاره به مراحل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) با توجه به ایمانی که به مسیر خود داشت و تکیه ای که به الله کرده بود هرگز مرعوب قدرت ظاهری پهلوی و غرب نشد و از روز آغاز مبارزه علنی خود با رژیم ستم شاهی اعلام کرد که پهلوی صلاحیت حکومت بر مردم را ندارد.

وی افزود: تبعید امام به عراق برای این بود که ایشان را از فضای مبارزه دور کنند و دسترسی مردم به رهبر سیاسی و دینی شان کمتر شود اما در عراق امام توانست طلاب و روحانیون و علما را از فسادهای شاه آگاه کند و لذا استخبارات عراق با همکاری ساواک تصمیم گرفتند امام را از کشور عراق اخراج کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تبعید امام به فرانسه برای این بود که شاید امام مظاهر قدرت و ثروت را در این کشور ببینند و مرعوب آن شود اما تصمیم امام به سکنی گزیدن در یک روستا تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت های مخلصانه انقلابیون به پیروزی رسید و بعد از انقلاب نیز دشمنان انقلاب تمام قوای خود را در حمایت از صدام و رژیم بعث عراق به کار گرفتند اما در برابر ایمان رزمندگان اسلام کاری از پیش نبردند و شکست مفتضحانه خوردند.

کوثری تاکید کرد: اقدام اخیر اروپایی ها که ذات خبیث خود را بارها به نمایش گذاشته اند، نشان گر ادعای پوچ آن ها مبنی بر دفاع از حقوق بشر است، گفت: اروپایی ها هر نقشه ای در خاورمیانه جهت تسلط به منابع منطقه کشیدند با رشادت های سپاه شکست خوردند و امروز مجبور هستند ذات پلید خود را علنا به نمایش بگذارند و این اقدام آن ها بر علیه سپاه ذره ای تاثیر منفی در سربازان وطن نخواهد داشت.

وی بیان داشت: اروپایی ها سپاه را که نماد مقابله با تروریست هاست، در لیست گروه های تروریستی قرار می دهند اما در مقابل آمریکایی ها را که رئیس جمهورشان علنا اعلام کرد که دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرد، سکوت اختیار کرده اند و این رفتار دوگانه آن ها با موضوعات موجب حیرت مردم شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحوم حسنی به عنوان مجاهدی خستگی ناپذیر که مبارزات خود را قبل از انقلاب با رژیم منحوس و عمله های آن در کشور شروع کرده بود، بعد از انقلاب هم با احزاب تروریستی دمکرات و کوموله و .... ادامه دادند و آن ها را از بین بردند و باید این تاریخ و رشادت ها برای مردم بازگو شود.

وی در پایان گفت: در دیداری که با مرحوم حسنی در دوران مبارزه ایشان با گروه های تروریستی در منطقه داشتیم، به بنده گفتند که گروهک تروریستی دموکرات برای سر من دو میلیون تومان جایزه گذاشته است، اما ایشان هیچ ترس و ابایی از دشمنان نداشت و این مسئله ارادت بنده به شخصیت والای مرحوم حسنی را افزایش داد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha