جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1066505
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح

حوزه/ رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: هدف المصطفی(ص)، تربیت کادر برای جهان اسلام است و چه بهتر که اولویت ما در این امر جامع، محوریت قرآن کریم باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان روز گذشته در همایش قرآنی «بانوان فاطمی» در محل مدرسه علمیه تخصصی حضرت زینب(س) با بیان مطالبی پیرامون کسب استعداد و آمادگی برای درک هرچه بهتر ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، اظهار داشت: لازمه درک بهتر این ماه‌ها، ایجاد استعداد و کسب آمادگی معنوی و معرفتی در خود است.

وی با بیان اهمیت وجود مراکزی همچون حوزه علمیه تخصصی حضرت زینب(س)، خاطرنشان کرد: هدف المصطفی(ص)، تربیت کادر برای جهان اسلام است و چه بهتر که اولویت ما در این امر جامع، بر محوریت قرآن کریم باشد.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان، افزود: با این نگاه وجود موسسه‌ای قرآن محور، فعال، باکیفیت و با خروجی‌های ارزشمند، موسوم به حضرت زینب(س) با حضور پر رنگ طلاب ایرانی و غیر ایرانی در اداره این مؤسسه، بیانگر توفیق المصطفی در تربیت این کادر ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسلمین صالح ادامه داد: قرآن کریم کتابی جامع، انسان ساز و اثر گذار در تبلیغ است و غایت و نهایت ارتباط با قرآن کریم، درک مفاهیم و عمل به دستورات این کتاب وحی است، لذا برای تحقق این مسئله برگزاری گسترده کرسی‌های تفسیر قرآن کریم مبتنی بر خالص تربیتی مفهوم قرآن کریم در طول سال و در ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان به صورت ویژه با پیشگامی این مؤسسه و معاونت فرهنگی تربیتی نمایندگی خراسان بسیار حایز اهمیت است.

وی خطاب به کادر اجرایی و علمی و همچنین طلاب حوزه علمیه تخصصی حضرت زینب (س)، خاطرنشان کرد: ارزش کار خود را با هیچ چیز مقایسه و معامله نکنید و در بهای این خدمت، به هیچ چیزی غیر از خدا و رضایت او راضی نشوید.

گفتنی است اجرای گروه تواشیح بین المللی «بضعه المصطفی»، دکلمه خوانی با موضوع حجاب، مداحی، ارائه گزارش فعالیت‌های قرآنی بخش خواهران، پخش کلیپ آشنایی با مجموعه حوزه علمیه تخصصی حضرت زینب(س) و اهدای چادر مشکی به طلاب خواهر از جمله برنامه‌های اجرایی در این مراسم بودند.

حوزه علمیه تخصصی حضرت زینب(س) به عنوان یکی از پایگاه‌های خواهران مرکز آموزش قرآن و معارف نورالزهراء(س) اداره امور خانواده‌های نمایندگی المصطفی در خراسان است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha