چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تصاویر / حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع فرهیختگان و نخبگان حوزوی

حوزه/ حوزه های علمیه با توجه به رسالت های خطیر خود در عرصه فرهنگ عمومی و ارتقای سطح دینی و فرهنگی آحاد مردم دو رسالت مهم همچون ارشاد مردم در جهت حفظ کیان از انقلاب و تذکر به دولت مردان را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در نشست هم اندیشی فرهیختگان و نخبگان حوزوی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در عرصه فرهنگ عمومی خاطر نشان ساخت: حوزه های علمیه با توجه به رسالت های خطیر خود در عرصه فرهنگ عمومی و ارتقای سطح دینی و فرهنگی احاد مردم دو رسالت مهم همچون ارشاد مردم در جهت حفظ کیان از انقلاب و تذکر به دولت مردان در صورتی که در مسیر انقلاب دچار اشتباه شوند دارند که راه را نشان دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که امروز مهم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند با حوزه های علمیه بیشترین ارتباط را داشته باشد، چرا که رسالت وزارت همچون رسالت حوزه های علمیه می باشد و اقتضا می کند اگر حوزه های علمیه یا وزارت فرهنگ و ارشاد بخواهد رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد نیاز به ارتباط و همکاری و هم افزایی بین این دو نهاد است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه گفت: مهمترین و اصلی ترین هدف و بعد انقلاب ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه بوده است و همچنین در بدنه نظام و دولت این وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این رکن و اساس انقلاب را باید به دوش بکشد به همین دلیل انتظار داریم پیشرفت ها در عرصه فرهنگ اسلامی در جامعه ما در این وزارت بیشتر باشد.

وی با بیان این که متأسفانه در دهه اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمترین ارتباط را با حوزه های علمیه داشته تصریح کرد: وضعیت ارتباط وزارت ارشاد در این دهه اخیر در کمترین حد ارتباطی را با حوزه های علمیه بوده است، آنچه که تا کنون در این ۴۰ سال در عرصه فرهنگ اسلامی در جامعه رخ داده است قابل انتظار نبوده است.

استاد حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان ساخت: امید است جناب آقای دکتر اسماعیلی با توجه سوابق حوزوی و انقلابی در راستای هم افزایی حوزه های علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد گام های مؤثری بردارد چه بسا عرصه های همکاری همچون فعالیت های قرآنی، محققان، نویسندگان، ناشران، هنری، رسانه و فضای مجازی و... که مرتبط با ارشاد بسیار زیاد است و این همایش آغازی برای برگزاری جلسات ماهانه با مسئولین حوزوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha