پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم

حوزه/ کتاب صحیفه سجادیه میراثی گران‌بهایی است که از امام سجاد(ع) به یادگار مانده و بسیاری از نیازهای روحی ما در این کتاب لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، چند نفر از بانوان راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات کشوری بخش معارفی صحیفه سجادیه در بخش بانوان، در گفت‌وگویی از برکات مانوس شدن با صحیفه سجادیه و برکات این کتاب مقدس گفتند.

خدیجه وطن‌خواه یکی از نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات کشوری بخش معارفی صحیفه سجادیه در بخش بانوان، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: بنده از استان فارس شهرستان فسا و برای اولین بار دربخش معارفی این مسابقات شرکت کرده‌ام.

وی ادامه داد: من آموزگار هستم بی‌شک می‌توانم بگویم که این کتاب تاثیرات مثبت بسیاری در زندگی من داشته؛ برای مثال باعث شده من با اطرافیان، شاگردانم و خانواده رفتار خوبی داشته باشم.

این شرکت کننده تصریح کرد: این کتاب میراث گران‌بهایی است که از امام سجاد(ع) به یادگار مانده و بسیاری از نیازهای ما در صحیفه سجادیه لحاظ شده است؛ اما هرکس می‌تواند براساس معرفت خود از این کتاب استفاده کند.

وطن‌خواه خاطرنشان کرد: برای ترویج این قبیل کتاب ابتدا باید دسترسی مردم به آن آسان‌تر شود و در خصوص آن‌ها تبیین بیشتری صورت بگیرد؛ مردم ما باید بدانند محتوای این کتاب‌ها شامل چه موضوعاتی است. اگر این اتفاق صورت بگیرد بعد از گذشت مدتی معارف این کتاب بین زندگی مردم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی این دوره از مسابقات گفت: اطلاع‌رسانی این دوره از مسابقات از طریق اداره اوقاف و موسسات قرآنی صورت گرفت؛ اما اگر برای سال‌های آتی اوقاف بتواند با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هماهنگی انجام دهد که دانش آموزان و دانشجویان نیز در این مسابقه شرکت کنند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

طیبه عزیزی نیز یکی دیگر از نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات کشوری بخش معارفی صحیفه سجادیه در بخش بانوان اظهار کرد: بنده دانشجوی ارشد فلسفه دین، حافظ کل نهج البلاغه و ساکن استان قم هستم.

وی ادامه داد: امسال دومین سالی است که در مسابقات سازمان اوقاف شرکت کرده‌ام؛ دفعه اول در رشته نحج‌البلاغه و این‌بار در بخش صحیفه سجادیه شرکت کرده‌ام.

این شرکت کننده تصریح کرد: فعالیت من در زمینه مسائل پژوهشی است؛ به نظرم همه ما هر برنامه‌ای که برای درست زندگی کردن به آن نیاز داریم در ۲ کتاب نحج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ذکر شده است.

عزیزی ادامه داد: برگزاری این دست مسابقات باعث افزایش و گسترش مفاهیم اهل‌بیت(ع) در جامعه می‌شود که به نظرم باید تعداد این مسابقات در بین اقشار مختلف مردم افزایش یابد.

وی اشاره کرد: نحوه اطلاع‌رسانی برگزاری مسابقات امسال بسیار مطلوب بوده و در فضای مجازی به‌خوبی این موضوع به اطلاع عموم مردم رسیده شد، بنده عناوین مختلفی در مسابقات قرآنی در سطح دانشگاهی و استانی بدست آورده‌ام؛ اما بیشتر در زمینه نحج‌البلاغه و صحیفه سجادیه متمرکز هستم.

زهرا احمدی‌موقر نیز یکی دیگر از نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات کشوری بخش معارفی صحیفه سجادیه در بخش بانوان در سخنانی گفت: بنده از استان قزوین در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌ام.

وی ادامه داد: من از سال ۱۳۷۷ آموزگار قرآن هستم؛ از همان ابتدا اول هرجلسه درس یک فراز از صحیفه سجادیه را روی تابلو کلاس می‌نوشتم تا بچه‌ها علاوه بر قرآن با این کتاب هم آشنا شوند.

این شرکت کننده در پایان گفت: برای ترویج بیشتر صحیفه سجادیه و نحج‌البلاغه به نظرم باید مهدهای قرآنی مرتبط با این موضوع در سراسر کشور ایجاد شود تا افراد با حضور در این کلاس‌ها با معارف عمیق آن‌ها آشنا شوند.

آزیتا امیری یکی از نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات کشوری بخش معارفی صحیفه سجادیه در بخش بانوان، در گفت‌وگو با خبرنگار.... اظهار کرد: بنده از استان لرستان و شهرستان الشتر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب در مسابقات این دوره شرکت کرده‌ام.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در مسابقات استانی حضور داشتم اما امسال برای اولین بار است که در مسابقات کشوری شرکت می‌کنم. مقام هایی که تابحال کسب نموده ام محدود می‌شود به دوره پنجم ابتدایی که رتبه اول جزء۳۰قرآن کریم درسطح شهرستان بوده است.

این شرکت کننده مطرح کرد: تاثیر دعا برمسیر زندگی انسان و روح و روان آدمی و حتی تغییر سرنوشت ها مشهود است؛ بنده به نوبه خود باخواندن دعاهای امام زین العابدین (ع) در صحیفه سجادیه با نحوه صحیح دعاکردن آشنا شدم و ازاینکه در زندگی در این مسیر قرار گرفته‌ام خدا را بسیار شاکرم.

امیری در خصوص اینکه از چه راه‌هایی می‌توان به ترویج بیشتر قرآن در جامعه پرداخت، گفت: برگزاری مسابقات استانی و کشوری و ایجادجلساتی باعنوان معارف قرآن در حوزه‌های بسیج و حتی ارائه واحدهای درسی در دانشگاه‌ها می‌تواند کمک شایانی در ترویج معارف قرآن داشته باشد.

وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی این دوره از مسابقات تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در مورد مفادآزمون، زمان و مکان برگزاری آزمون هم از طریق استان خود وهم استان میزبان شهرمقدس قم به نحو احسنت انجام شده است.

گفتنی است: چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم ۱۴۰۱ در سالن همایش امامزاده شاه سید علی علیه السلام برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha