پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ملت ایران با وحدت و همدلی در برابر ظلم و ستم استعمار ایستادگی کرد و با رهنمودها و هدایت‌های معمار کبیر انقلاب، توانست جمهوری اسلامی را برای ایران به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزار ی «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام مجتبی قائد امینی از روحانیون مبارز سیاسی زندان رفته زمان طاغوت ستم شاهی، گفت: قزوین از آن دسته شهرهایی بود که مردم آن در جریان مبارزات علیه رژیم ستم شاهی پیشتاز بودند.

وی در ادامه بر معرفی هرچه بیشتر شهدا و انقلابیون قزوینی برای شناخت نسل جوان تاکید و بیان کرد: باید همه خاطرات مبارزان انقلابی در قید حیات ثبت و ضبط شود تا برای آیندگان بازگو بشود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: انقلاب اسلامی تنها رژیم پهلوی را ساقط نکرد بلکه طومار دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در هم پیچید.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: ضبط و ثبت خاطرات شفاهی مبارزان آن دوران گام بزرگی در تبیین درست انقلاب است تا جوانان در برابر تبلیغات، سوء دشمنان بصیر و آگاه باشند.

ملت ایران با وحدت و همدلی در برابر استعمار ایستادگی کرد

حجت الاسلام مجتبی قائد امینی از مبارزین سیاسی قبل از انقلاب اسلامی استان قزوین هم بیان کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی، دین و مکتب را زنده کرد.

وی ادامه داد: اطاعت و پیروی از رهنمودهای رهبری و ولایت فقیه می‌تواند ما را در مسیر حرکت درست رهنمون سازد و تمام توطئه‌های دشمن را خنثی نماید

این مبارز سیاسی قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: باید واقعیت ها توسط شاهدان عینی که در زمان شاه شکنجه شده بودند، برای نسل جدید گفته شود و به جوانان بگوییم که کجا بودیم و امروز کجا هستیم تا قدردان انقلاب اسلامی باشند.

حجت الاسلام قائد امینی بیان کرد: در دوران محکومیت در زندان با تعدادی از فعالان سیاسی استان قزوین از جمله محمدحسین خاکساران هم‌بند بودم که این افراد به عنوان زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب شناخته می‌شوند. استان قزوین در نهضت امام راحل نقش اساسی داشت به ویژه در سال ۴۲ که مردم، بازاریان و دانشجویان از نهضت امام خمینی(ره) پیروی کردند، علمای قزوین همراه مردم بودند.

وی با اشاره به مبارزان برجسته آن دوران در قزوین گفت: شهید نصرت‌الله انصاری یکی از یاران دیرین امام راحل بود که در سال ۵۴ دستگیر و زیر شکنجه‌های رژیم شاه و ساواک به شهادت رسید؛ او نماینده امام راحل در صندوق قرض‌الحسنه طلاب قم بود و یکی از الگوهای مبارزان انقلابی در زیر شکنجه‌ها به شمار می‌رفت، اما شدت شکنجه‌ها به حدی بود که او را به شهادت رساند.

ملت ایران با وحدت و همدلی در برابر استعمار ایستادگی کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha