جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یادواره شهدای رزمی استان خوزستان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: دستگاه محاسبات شهدا محاسبات خدایی بود و لذا نتیجه عملکرد آنها در هشت سال دفاع مقدس این بود که یک وجب از خاک ایران اسلامی را ندادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، یادواره شهدای زرهی استان خوزستان روز گذشته با سخنرانی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران و تجلیل از خانواده شهدای زرهی استان برگزار شد.

در این مراسم از شهدای زرهی استان خوزستان، باتوجه مصادف بودن با سالروز عملیات غرورآفرین والفجر ۸ و روز حفاظت اطلاعات، یاد شد.

سردار عبدالعلی صفری فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با اشاره به تربیت و سازماندهی رزمندگان جوان و تجهیزات بروز و کسب تجربه از پیشکسوتان توسط تیپ، اظهار داشت: این تیپ ۱۷ هزار نفر را به جبهه مقاومت اعزام کرده است.

نسل جوان باهدف بصیرت آفرینی نیازمند محفل‌های معنوی هستند

در ادامه حجت الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی، مسئول نمایندگی تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با اشاره به عزت و سرافرازی ملت ایران، اظهار کرد: این عزت را امام عظیم الشأن به واسطه مردم ایران اسلامی به ارمغان آوردند و حماسه عظیم انقلاب اسلامی رقم خورد.

مسئول نمایندگی تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با بیان اینکه تیپ زرهی میزبان ۸۸۴ شهید شهدای زرهی استان خوزستان بود، افزود: این یادواره اولین یادواره شهدای زرهی استان است که در آن شهدای زرهی ارتش نیز دخیل داده شده و از خانواده آنها قدردانی شد.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه دشمن در شرایط کنونی برگزاری جلسات معنوی و اثرگذار را نمی‌پسندد، ادامه داد: در شرایطی که دشمن می‌خواهد جای شهید و جلاد را عوض کند، این یادواره‌ها به ویژه در شرایط کنونی به انسان بصیرت می‌دهد.

وی افزود: نسل جوان به ویژه کسانی که دفاع مقدس را ندیدند و لمس نکردند، در راستای فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین نیازمند این چنین محفل‌هایی هستند.

مسئول نمایندگی تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با اشاره به ویژگی ولایتمداری شهدا، عنوان کرد: شهدا اگر به چنین مقام و جایگاهی رسیدند، ناشی از ایمان راسخ به خدا و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، عنوان کرد: مردمی که در اولین یادواره شهدای زرهی استان حضور داشتند، همین مردم در تمام صحنه‌ها حامی انقلاب و مردم جمهوری اسلامی هستند و در این راهپیمایی نیز شرکت خواهند کرد و مشت دیگری بر دهان یاوه گویان می‌زنند.

مسئول نمایندگی تیپ زرهی حضرت حجت(عج) تصریح کرد: شهدا با خون خود و ملت با فدا کردن جوانان خود اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین حرکتی علیه این انقلاب صورت گیرد.

دستگاه محاسبات شهدا "خدایی" بود

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در یادواره شهدای زرهی استان خوزستان با اشاره به اینکه شهدا یار امام زمان(عج) بودند، اظهار داشت: ۴۴ سال است که سخت‌ترین فشارها بر مردم ایران اسلامی از طرف دشمن وارد می‌شود، اما روز به روز این ملت استوارتر می‌شوند، کافی بود مقداری از آن بر یکی از کشورهای اروپایی وارد می‌شد تا از بین می‌رفت.

امام جمعه اهواز، پیرامون ۵ ویژگی یاران امام زمان(عج)، افزود: لازمه اینکه دستمان را در دست امام زمان(عج) بگذاریم، طهارت و پاکی است، ماه رجب و شعبان ماه آمادگی و مراقبت‌های ویژه است و مجاهدت، مقاومت و استقامت، محاسبه و مجاهد بودن از جمله این ویژگی‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: دستگاه محاسبات شهدا محاسبات خدایی بود و لذا نتیجه عملکرد آنها در هشت سال دفاع مقدس این بود که یک وجب از خاک ایران اسلامی را ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به حقارت‌های دوران شاه و قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: با عزتی که انقلاب‌ اسلامی ایران ایجاد کرد، در هیچ دوره‌ای شاهد این مساله نبوده‌ایم.

حیات سیاسی حکومت‌های قاجار و پهلوی وابسته به کشورهای استعمارگر بود

همچنین سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار داشت: تیپ زرهی حضرت حجت(عج) در میدان‌های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور پر رنگی داشته است.

وی ادامه داد: تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نمونه کامل و بازری از تلاش‌ها و مجاهدت‌های در راه خدا و وحدت اقوام ‌و زبان‌های مختلف است و یکی از مقتدرترین یگان‌های زرهی جمهوری اسلامی را تشکیل داده است که نمونه قابل معرفی است.

سردار پورجمشیدیان گفت: با ارائه درست تاریخ اسلام و ایران اسلامی به ویژه بنا به سفارش امام خامنه‌ای مطالعه آن، می‌توان موقعیت انسان در جایگاه و شرایط کنونی را شناسایی کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: حیات سیاسی حکومت‌های قاجار و پهلوی وابسته به کشورهای استعمارگر از جمله انگلیس، فرانسه، آمریکا بود.

وی با اشاره به دوران خفقان نیروی مسلح در دوران‌پهلوی، گفت: در مقطعی نیروهای آمریکایی و انگلیسی به فرماندهان نیروی مسلح امر و نهی می‌کردند، اما امروز شاهد آقایی آنها هستیم.

در حاشیه این مراسم، از مجموعه کتب شهدای تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با عنوان اطلس شهدای تیپ نیز رونمایی شد، همچنین از خانواده شهدا از جمله خانواده شهید کجباف، فرشاد حسینی‌زاده، جانمحمد علی پور، جبار عراقی، جبار دریساویی، حمید مختاروند، کریم اصل غوابش و خانواده چند شهید دیگر تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha