یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام فصیح نیا

حوزه/ امام جمعه نقده گفت: شعرا در جامعه موثرند و در جهاد تبیینی می‌توانند نقش آفرین باشند و در قالب شعر، معارف اسلامی و ولایت فقیه و مجاهدت‌ها را به تصویر بکشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امام جمعه نقده شب گذشته در محفل شب شعر آیینی و انقلابی که در دفتر امام جمعه نقده برگزار شد، یکی از شاخصه‌های پیامبر مکرم اسلام(ص) را داشتن فصاحت کلام‌ عنوان کرد و اظهار داشت: شعری که مفهوم و لفظ آن هماهنگ باشد، بهتر در مخاطب تاثیر گذار خواهد بود و لذا پیامبر اسلام(ص) بساط اشعار لغو و بی‌محتوا را جمع کردند و بعد از بعثت‌شان نیز از برخی شاعران نظیر حسام بن ثابت در ترویج اسلام استفاده می‌بردند.

وی افزود: برای داشتن شعر پرمحتوا نیاز به مطالعه داریم، درست است که برخی اشعار با الهام به ذهن شاعر می‌آید، اما اولا این الهامات برای همه نیست و ثانیا مطالعه باعث می‌شود تا تصورات و تخیلات شاعر شکل واقعی به خود بگیرد.

امام جمعه نقده تصریح کرد: شعرا در جامعه موثرند و در جهاد تبیینی می‌توانند نقش آفرین باشند و در قالب شعر، معارف اسلامی و ولایت فقیه و مجاهدت‌ها را به تصویر بکشند.

وی یادآور شد: از جمله نعمت‌هایی که پروردگار متعال به انسان داده بحث لسان و نطق است و وجه ممیز انسان با حیوانات نیز همین مسئله می باشد و شخصیت فرد در زیر زبان اوست و این سخن امیر المومنین علی علیه السلام است.

حجت الاسلام فصیح نیا خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) بحث شعر و شاعری داغ بود و ایشان با شعرهایی که موثر نبودند و بی‌محتوا بودند مخالفت می‌کردند، اما شعری که موثر و پرمحتوا باشد دین ما آن را قبول می‌کند و حتی پیامبر اکرم (ص) نیز از شعر برای تبلیغ دین اسلام استفاده می‌کردند.

امام جمعه نقده گفت: در آستانه ۲۲ بهمن، شعرا باید در جهاد تبیین وارد شوند، در خانواده‌ها و هیات‌ها جهاد تبیین انجام دهند و در قالب شعر، شور انقلابی را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در منطقه نقده به عنوان دارالمجاهدین معروف است، بنابراین در شعر هم این مورد در نظر گرفته شود و خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان شخص انقلابی بسیار خطیر است، زمان، زمان حساسی است و دایره ارتباطات را بزرگ بر دارید تا زیاد حساسیت ایجاد نشود و از همه ظرفیت‌ها نیز باید استفاده شود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha