سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: افتخار به گذشته و امید به آینده دو رکن اصلی و در واقع خلاصه‌ بیانیه‌ی گام دوم انقلاب است و نظام اسلامی در طول چهل و چهار سال، با وجود تحریم‌ها و موانعی که دشمن در مقابل پیشرفت کشور ایجاد کرده بود، دستاوردهای خوبی داشته است.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از جمله‌ مهم‌ترین عواملی که موجب پیروزی انقلاب و تداوم آن گردید، حضور آگاهانه‌ مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب بود.

وی افزود: وقتی یک ملت اراده می‌کند تا خود را از سلطه‌ ظلم و جور خارج کند و سرنوشت خویش را تغییر دهد، خداوند تبارک و تعالی نیز امدادهای غیبی خود را به سراغ آنها می‌فرستد و پیروزی را نصیب آنان می‌گرداند.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: افتخار به گذشته و امید به آینده دو رکن اصلی و در واقع خلاصه‌ بیانیه‌ی گام دوم انقلاب است و نظام اسلامی در طول چهل و چهار سال با وجود تحریم‌ها و موانعی که دشمن در مقابل پیشرفت کشور ایجاد کرده بود، دستاوردهای خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اعم از حوزه‌ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی، بین المللی، و .... دستاوردهای خوبی داشته و است و امروز فناوری هسته‌ای در کشور بومی شده، در دانش پیشرفتهای بزرگی داشتیم و در زمینه‌ی سلولهای بنیادین به دستاوردهای بزرگی رسیدیم.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: با تلاش دانشمندان داروی بیماری‌های صعب العلاج و واکسن کرونا را در داخل کشور تولید می‌کنیم و در تولید تسلیحات نظامی و فناوری هوا و فضا به خودکفایی رسیدیم. از نظر اقتصادی، اقتصاد تک‌محصولی کشور را بازسازی کردیم. در سایه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اکثر نیازهای مردم در داخل کشور تولید می‌شود.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف دشمن در اغتشاشات اخیر این بود که در بین مردم اختلاف و نسبت به نظام اسلامی بی‌اعتمادی ایجاد کند و لذا مهم‌ترین وظیفه در مقابل این نقشه پلید دشمن، حفظ راهبرد وحدت است و حضور در راهپیمائی ۲۲ بهمن مظهر این راهبرد می باشد.

وی افزود: از مطالبات مردم، تکمیل پروژه‌های مصلی، فاضلاب شهری و رفع کمبود آب شرب در شهر ماکو است. ادامه بخشی از پروژه‌ خط انتقال فاضلاب شهر ماکو به پایان رسیده است و امیدواریم مشکل وام صد میلیارد تومان بانک صادرات جهت ادامه‌ پروژه‌ی تصفیه خانه فاضلاب شهری حل گردد و مردم در سال ۱۴۰۲ از پروژه‌ی تصفیه خانه فاضلاب شهری بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام هاشمی گفت: در خصوص رفع مشکل آب شرب؛ با توجه به اینکه فقط یک خط انتقال آب از تصفیه خانه‌ شماره یک به تصفیه خانه‌ی شماره دو داشتیم، میزان ورودی آب به تصفیه خانه شماره دو کم بود و کفاف نیاز شهرهای ماکو، بازرگان و شوط را نمی‌ داد، لذا تصفیه خانه شماره دو با نصف ظرفیت کار می‌کرد و با مشارکت منطقه آزاد، شرکت آب و فاضلاب استان و سازمان برنامه و بوجه، عملیات انتقال آب از تصفیه خانه شماره یک به تصفیه خانه شماره دو از دهه فجر سال گذشته آغاز شد و ان شاء الله با پایان یافتن این پروژه تا آخر امسال مشکل آب شرب شهرهای ماکو و شوط و بازرگان و روستاهایی که در این مسیر قرار گرفته اند، رفع خواهد شد.

وی اتمام تعریض خیابان امام ماکو را از دیگر مطالبات مردم عنوان کرد و گفت: از شورا، شهردار و فرماندار به خاطر تعریضی که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشتند تقدیر و تشکر نمایم و از آن ها می خواهم ان شاء الله تا آخر سال ۱۴۰۱ این پروژه را به اتمام برسانند.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: از جمله‌ی مطالبات مهم مردم ماکو، تکمیل پروژه مصلی توسط منطقه آزاد است. البته مردم عزیز نیز باید در تکمیل پروژه‌ی مصلی در کنار منطقه آزاد عزم خود را جزم نموده و این پروژه را به اتمام برسانند.

وی افزود: چندین بنگاه تولیدی در راستای توسعه‌ اقتصادی منطقه و رفع مشکلات بیکاری جوانان عزیز توسط سرمایه‌گذاران در واقع جهادگران عرصه‌ اقتصاد، به دست مسئولین منطقه افتتاح شد، اما باید برای توسعه منطقه در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، خدماتی و سایر عرصه‌ها، از حالا پیش‌بینی و برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام پذیرد.

حجت الاسلام هاشمی در پایان گفت: امروز مردم عزیز از مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال رنج می‌برند. مقام معظم رهبری راه علاج آن را در اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی‌های داخلی و نیروی انسانی می‌دانند و امروز مسئولین باید با کار جهادی موانع را از پیش روی جهادگران عرصه اقتصادی بردارند و بانکها نیز باید همکاری‌های لازم را با بنگاه‌های تولیدی داشته باشند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha