جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه / امام جمعه اصفهان گفت: در پرداخت تسهیلات بانکی باید به نوع استعداد، فهم اقتصادی و تفکر کارآفرین توجه کرد، پرداخت وام و تسهیلات به هر کسی مجاز نیست، باید تسهیلات بانکی و کارآفرینی به کسی پرداخت شود که تفکر اشتغال و فهم اقتصادی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار با نعمت الله رضائی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در روایتی می‌فرمایند، «مردم تا زمانی که متفاوت، فکر و اندیشه کنند، در راحتی زندگی می‌کنند» و این بدان معنی است که افراد با فکرها و اندیشه‌های مختلف در یک جامعه باعث ترقی و پیشرفت آن جوامع می‌شوند و هیچگاه تفکر یکسان، باعث حرکت رو به جلو نمی‌شود.

وی اذعان کرد: این یک تفکر غلط است که بپنداریم اگر یک‌ جامعه همه لیسانسه، یا همه کارآفرین و مهندس باشند، آن جامعه، مصداق یک کشور مترقی و پیشرفته است، یکی از مصیبت‌های جامعه امروز ما این است که نسبت به استعداد سنجی، ارزیابی استعداد و توانایی و نوع تفکر افراد، کوتاهی کرده و بی‌اهمیت هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات بانکی نیز باید این شاخصه‌ها را مد نظر قرار داد، پرداخت وام و تسهیلات به هر کس مجاز نیست، باید تسهیلات بانکی و کارآفرینی به کسی پرداخت شود که تفکر اشتغال و فهم اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: در روایت از معصوم آمده که شایسته است، انسان مومن سه شاخصه دارد، نخست تفقه در دین و فهم دینی، دوم اینکه مؤمن در پیشامدهای زندگی صبور و سوم اینکه در معیشت تقدیر و اندازه‌گیری داشته باشد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اعتقاد دارم در کشور، منابع و عرصه برای اشتغال کم نیست و بیش از تعداد بیکاران ما است، ولی نیازمند تدبیر، تلاش و مدیریت بوده، امروز تنها نیاز کشور انسان همراه، همدل و دلسوز و جهادگر است، تا منابع به سرمایه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از تأکیدات همیشگی بنده بر ایجاد و توسعه کارخانه‌های تبدیلی در عرصه کشاورزی است، گفت: به عنوان مثال در شهرستان فریدن اغلب کشاورزان اهتمام به کاشت سیب زمینی دارند، ولی به دلایل مختلف از جمله عدم خرید این محصول از سوی دولت و بنکداران، این نعمت الهی از بین می‌رود، لذا ایجاد سردخانه‌های بزرگ و کارخانجات تبدیلی مثل کارخانه چیپس یک کار اساسی است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: شایسته است که صندوق کارآفرینی امید در این عرصه‌ها ورود کرده و برای راه اندازی این چنین کارآفرینی‌هایی اقدام کنند، البته یکی دیگر از تاکیدات بنده در عرصه کارآفرینی و اشتغال آن است که نباید در طول کار از نظارت غافل شویم، چرا که عدم نظارت باعث مصیبت‌ها و آسیب‌هایی علیه مردم می‌شود.

در ابتدای این جلسه نیز نعمت الله رضائی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به تشریح و بیان طرح‌ها و میزان تسهیلات پرداخت شده در قالب منابع ارزان قیمت به کارآفرینان استان و کشور پرداخت و تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون از ۳۷هزار طرح اشتغال حمایت کرده‌ایم و در عرصه ایجاد اشتغال، سهم صندوق کارآفرینی امید ۱۸ درصد بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha