جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
جلسه طلاب و فضلای محمودآباد

حوزه/ مهندس فرزانه با اشاره به برخی کم کاری ها، گفت: متأسفانه واقعیت های انقلاب برای برخی جوانان به خوبی بیان نشده است؛ اما با مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب می توانیم به بسیاری از این واقعیت‌ها دست پیدا کرده و آینده ترسیم شده برای کشور را متوجه شویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهندس ولی الله فرزانه در جلسه طلاب و فضلای محمودآبادی مقیم قم که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب از ضروریاتی است که همگان مخصوصا جوانان باید مطالعه آن توجه داشته باشند؛ چراکه نقشه راه انقلاب را نشان داده اند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران هنگامی به پیروزی رسید که دنیا به دو قدرت غرب و شرق تقسیم شده بود و با پیروزی انقلاب، قدرت جدیدی در دنیا شکل گرفت و تقابل با غرب از گذشته وجود داشته و با پیروزی انقلاب به وجود نیامده است و جوانان و دانشگاهیان باید بدانند که این چالش از قبل وجود داشته است.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس ابراز داشت: چالش ما با غرب در گذشته این بود که سفارت اسرائیل در ایران تعطیل شود؛ اما امروز یکی از چالش های ما با غرب، بحث مقاومت در منطقه است و نفوذ انقلاب اسلامی ایران را در کشورهای سوریه، عراق، یمن، لبنان و ... را مشاهده می کنیم که خاری در چشم دشمن شده است.

سخنران این جلسه با اشاره به برخی کم کاری ها، خاطرنشان ساخت: متأسفانه واقعیت های انقلاب برای برخی جوانان به خوبی بیان نشده است؛ اما با مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب می توانیم به بسیاری از این واقعیت ها دست پیدا کرده و آینده ترسیم شده برای کشور را متوجه شویم.

مهندس فرزانه بیان داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در حال نخبه پروری است و برخی گلایه دارند که این نخبه ها در حال فرار هستند؛ اما باید قبل از انقلاب را به یاد بیاوریم که حتی امکان تحصیل درست در کشور نداشتیم و نباید از کنار برکات انقلاب، به راحتی گذشت.

وی اظهار داشت: همه ما در بیان دستاوردهای انقلاب وظیفه داریم و حوزه و دانشگاه باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس در بخش دیگر از سخنان خود ابراز داشت: مسئولین، نماد نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و باید به نحوی تلاش کنند که جایگاه نظام، خدشه دار نشود.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: حضور مسئولین در میان مردم، از ضروریات است و باید برای این مردم کار و تلاش کرد و برای احقاق حقوق آنان شبانه روز تلاش نمود.

مهندس فرزانه به بخشی از فعالیت ها در شهرستان محمودآباد اشاره کرد و بیان داشت: محمودآباد دارای ۸۴ روستاست که تاکنون در ۸۲ روستا حضور پیدا کرده و بحمدالله کارهای خوبی در حوزه روستایی انجام شده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در هر روستایی که حضور پیدا کردیم، لیستی از مشکلات را دریافت کرده تا بتوانیم قدمی برای آبادانی آن روستا برداریم.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس ابراز داشت: مازندران دارای مشکلاتی بزرگی است که در سایه نعمت های خدادادی این استان، برای حل آن غفلت شده و نیازمند نگاه ملی است تا برطرف گردد.

مهندس فرزانه خاطرنشان ساخت: پیگیری فرودگاه محمودآباد در دستور کار است و پیگیری های خوبی در حال انجام می باشد.

در تبیین دستاوردهای نظام کم‌کاری کرده‌ایم

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب، از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این جلسه ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار داشت: حضرت امیر علیه السلام در روایتی فرمودند: «ألا و إنَّ لِکُلِّ مَأمومٍ إماما یَقتَدی بِهِ و یَستَضیءُ بِنورِ عِلمِهِ ، ألا و إنَّ إمامَکُم قَدِ اکتَفی مِن دُنیاهُ بِطِمرَیهِ ، و مِن طُعمِهِ بِقُرصَیهِ ، ألا و إنَّکُم لا تَقدِرونَ عَلی ذلکَ ، و لکِنْ أعِینونی بِوَرَعٍ و اجتِهادٍ ، و عِفَّةٍ و سَدادٍ / هان! هر پیروی را پیشوایی است که به او اقتدا می کند و از نور دانشش پرتو می گیرد. بدانید که پیشوای شما از دنیای خود به دو جامه کهنه و فرسوده و از خوراکش به دو گرده نان بسنده کرده است. البته شما از عهده چنین کاری بر نمی آیید، اما با پارسایی و سخت کوشی [در عبادت] و عفّت و درستکاری مرا یاری رسانید».

وی به معنای عفت اشاره شده در این روایت پرداخت و ابراز داشت: یکی از صفات برجسته اخلاقی، صفت عفت است که در لغت به معنای امتناع ورزی و خودداری است؛ اما در اصطلاح علم اخلاق، صفتی نفسانی است که باعث می شود قوه شهوانی انسان در کنترل عقل دربیاید.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: حضرت با بیان صفت عفت در این روایت فرموده است که حد اعتدال را در زندگی خود رعایت کنید و عفت داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب با اشاره به تفاوت عفت و حیا، بیان داشت: بین این دو واژه، ارتباطی عِلّی و معلولی برقرار است؛ یعنی حیا علت حصول و پیدایش عفت است؛ هرچه حیا در انسان زیادتر باشد، عفت انسان هم بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: امام علی علیه السلام در روایتی درباره عفت فرموده اند: علی قَدْرِ الحیاءِ تکونُ العِفَّةُ / [اندازه] پاکدامنی به اندازه حیا بستگی دارد.

این استاد حوزه با اشاره به اقسام عفت، ابراز داشت: عفت در کلام، عفت در نگاه، عفت در فکر، عفت در قلم، عفت در بطن و عفت در فرج از اقسام عفت است که مهمترین اقسام عفت، عفت در بطن و فرج است.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: روحانیت باید در این دو عفت مهم، پیشتاز باشد و با انجام آن می توانیم الگوی مناسبی برای مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب بیان داشت: نداشتن عفت بطن و فرج، انسان را به گمراهی خواهد کشاند و به همین دلیل است که در روایات به مراقبت از این دو عفت، سفارش شده ایم.

در تبیین دستاوردهای نظام کم‌کاری کرده‌ایم

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام سید فضل الله موسوی، نماینده طلاب و فضلای محمودآبادی مقیم قم نیز در ابتدای این جلسه به ضمن بیان گزارشی از انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب، به ارائه برنامه های خود برای دوره چهارساله نهم مجمع نمایندگان طلاب پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha