شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
بق

حوزه/ امام جمعه قمصر، برلزوم تلاش مضاعف مسئولان در حل مشکلات مردم تأکید کرد و گفت: باید تأسف خورد برای مسئولی که در عرصه رفع مشکلات مردم، کم بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر، به تأسی از رهبر معظم انقلاب از حضور حماسی و با شکوه مردم کشور، خصوصا مردم ولایی قمصر در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد و اظهار داشت: بعد از تبلیغات گسترده و راه اندازی اغتشاش و درگیری در کشور توسط دشمنان، آنها تصور حضور باشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نمی‌کردند.

وی، افزود: ملت بزرگ ایران همانند ۴۳ سال گذشته با حضور به موقع در میدان، طبل رسوایی دشمنان را به صدا در آوردند.

امام جمعه قمصر، برلزوم تلاش مضاعف مسئولان در حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: باید تأسف خورد برای مسئولی که در عرصه رفع مشکلات مردم، کم بگذارد.

حجت الاسلام کتابچی تصریح کرد: امروز نوبت مسئولین است که در هر شهر و روستا و در هر کجای این کشور عزیز، پر تلاش‌تر از گذشته در مسیر خدمت و نوکری مردم به صورت شبانه روز انجام وظیفه کنند.

امام جمعه قمصر در ادامه، ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت ابوطالب، یادآور شد: به خاطر دشمنی با حضرت علی(ع) حتی حضرت ابوطالب که از هشت سالگی با سرپرستی پیامبر اکرم(ص) بزرگترین خدمات را به اسلام داشت، ایشان را متهم به شرک و بت پرستی می‌کردند.

وی، ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد: این عید بزرگ را که از برترین اعیاد و سالروز طلوع نور هدایت نهایی و کامل بشر و بشریت است را به محضر مولایمان صاحب الزمان(عج) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و پیروان و دوستدارانش تبریک عرض می‌کنیم.

امام جمعه قمصر، با اشاره به زلزله وحشتناک ترکیه و سوریه، گفت: با توجه به اینکه مردم دو کشور ترکیه و سوریه در شرایط بحرانی قرار دارند، می‌طلبد سایر مردم جهان به کمک آنها بشتابند.

وی کمک بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به زلزله زدگان ترکیه و سوریه را افتخاری برای کشور دانست و افزود: خدا را شاکریم که در کشور و تحت نظامی زندگی می‌کنیم که علی رغم مشکلات اقتصادی در داخل، در حالی به کمک سایر کشورها و سایر انسان‌های حادثه دیده در سراسر جهان رفته‌ایم که سازمان‌های بین الملل بشر دوستانه که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند در اینگونه موارد بی‌تفاوت هستند.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه تاکنون ۸۰ کشور از جمله ایران به کمک مردم ترکیه رفته‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه عدد کشورهای کمک کننده به زلزله زدگان سوریه‌ای که سالهاست تحت تحریم شدید کشورهای غربی بویژه آمریکا قرار دارد به زحمت به عدد ۱۲ می‌رسد.

وی، بحران زلزله بعد از ۱۲ سال جنگ در سوریه را تأسف آور دانست و گفت: اگر چه در حال حاضر دولت بشار اسد کنترل قسمت‌های زیادی از سوریه را در اختیار دارد، اما ۱۲ سال جنگ داخلی باعث شده تا گروهی از شورشیان مسلح در شمال غرب کنترل بخش‌هایی از این منطقه سوریه را در اختیار داشته باشند.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه تیغ تحریم‌های آمریکا و اروپا روی گلوی زن و بچه و پیر و جوان مردم مظلوم سوریه است و اجازه نمی‌دهند کمک‌های بشر دوستانه سایر کشورها را بدست دولت سوریه برسد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها حتی حاضر نیستند برای بیرون آوردن اجساد از زیر آوار و امداد رسانی به افراد گرفتار در زیر آوار، لودر و بیل مکانیکی و تجهیزات در اختیار مردم سوریه قرار دهند.

وی، با بیان اینکه طبق گزارش ها فقط ۳۰ تا ۴۰ آمبولانس در حال امداد رسانی به مردم زلزله زده سوریه است، یادآور شد: تجربه ثابت کرده آمریکایی‌ها حتی در بدترین شرایط حاضر به لغو یا تعلیق تحریم‌های خود علیه دیگران نیستند.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه در مقابل ظلم ستیزی آمریکایی‌ها نباید کوتاه آمد و نتیجه سازش و رفاقت با چنین کشوری غیر از نابودی چیز دیگری نیست، تصریح کرد: تنها راه مبارزه با استکبار جهانی طبق فرموده مقام معظم رهبری مقاومت در عرصه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، علمی و فن آوری است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha