یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خوی

حوزه/ طلبه ها و روحانیون این روزها خدمت به مردم زلزله زده خوی را جزء وظایف خود می دانند و حال معنوی خوبی از انجام چنین کارهایی به دست می آورند و آن را تبدیل به لذت و سرگرمی و توشه ای برای آخرت خود کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، از روز اولی که زلزله مردم شهرستان خوی را نگران و بی خانمان کرد، روحانیت در خط مقدم امداد رسانی به زلزله زده ها قرار دارند؛ بعد از گذشت چندین هفته بازهم این روحانیت هستند که در بطن ماجرا و فعالیت های امدادی، فرهنگی و جهادی حضور دارند.

روایت سخت کوشی یک طلبه جهادی

جهاد خدمت ادامه دارد / روحانیت همچنان در خط مقدم کمک به زلزله زده ها

طلبه ها و روحانیون این روزها تو زلزله خوی خدمت به مردم به ویژه اقشار آسیب دیده را جزء وظایف خود می دانند و حال معنوی خوبی از انجام چنین کارهایی به دست می آورند و آن را تبدیل به لذت و سرگرمی و توشه ای برای آخرت خود کرده اند. در این میان حجت الاسلام پورعبدالله که طلبه روزهای سخت است در ایام کرونا هم به همراه خانواده خود در بیمارستان حضور داشته الان هم از ساعات اولیه زلزله آشپزخانه ای با همکاری جوانان و مرکز نیکوکاری و اهالی روستا زاویه سکمن آباد تدارک دیده وبرای زلزله زده ها روزانه ۷۰۰ پرس غذای گرم به مدت ۱۰ روز است که بین آن ها توزیع می کند.

رویای معراجی که در مصلی محقق شد

جهاد خدمت ادامه دارد / روحانیت همچنان در خط مقدم کمک به زلزله زده ها

کمپ مصلی، میزبان کودکانی بود که با اجرای جذاب حجت الاسلام حاجی حسینلو، بهانه‌ای برای سرگرمی و نشاط پیدا کرده بودند. شاید انتظار عموزنجیرباف از یک روحانی نداشتند و بیشتر یاد گرفته بودند که احترام حاج‌آقا را حفظ کنند، اما آقا مصطفی معادلات را به هم زد و یک چهره جدید و متفاوتی از روحانیت به رخ بچه ها کشید.

تیرش به هدف نشسته بود و این همان حال و هوای انرژیک و مفرح مورد توقع کودکان هم بود. شاید فکرش را هم نمی‌کردند که میشود در نمازجمعه هم مثل شهربازی، شادی را تجربه کرد، اما رویای شادی در پس و متن زلزله برای بچه ها به واقعیت پیوسته بود و یک دل سیر بازی کردند و خندیدند و معراج به سبک کودکان را رقم زدند.

لباس روحانیت؛ لباس خدمت بی منت به مردم

جهاد خدمت ادامه دارد / روحانیت همچنان در خط مقدم کمک به زلزله زده ها

حجت الاسلام شیردل از روحانیون مستقر در شهر زرآباد خوی که از ساعات اولیه زلزله با کمک رسانی به مردم زلزله زده و اقداماتی چون اسکان زلزله زده ها در مسجد، توزیع نان، پخت غذای گرم و توزیع بسته های معیشتی از کمک های مردمی در میدان امداد رسانی و کمک رسانی به زلزله زده ها قرار دارد.

جوانان راه بهشت پای کار خدمت به زلزله‌زدگان خوی

جهاد خدمت ادامه دارد / روحانیت همچنان در خط مقدم کمک به زلزله زده ها

در کنار روحانیون جهادی جوانانی هستند که شب و روز خود را وقف زلزله زده ها کرده اند و این وحدت و اتحاد و همدلی را در خدمت به هم میهنان خوی چه زیباست.

جوانان کانون فرهنگی تبلیغی راه بهشت با مدیریت خانم سعیده بیگ‌زاده در ایام زلزله با تامین لوازم ضروری خانوارها از جمله پتو، بخاری، لباس، چادر و مواد غذایی به مدد مردم نجیب خوی شتافتند.

اینجا میدان جهاد خدمت است

جهاد خدمت ادامه دارد / روحانیت همچنان در خط مقدم کمک به زلزله زده ها

در کنار گروه های جهادی، خود اهالی شهرستان خوی و روستاهای زلزله زده نیز به میدان جهاد آمده اند.

اهالی روستای ممش خان پای کار آمدند و به کمک پایگاه شهید کریمی و گروه های جهادی بسته های معیشتی و غذای گرم به زلزله زدگان خوی وفیرورق رساندند.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha