دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: امام راحل نیروی مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند که این امر نتیجه دوراندیشی ایشان در ایجاد امنیت پایدار برای کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر برازجان با تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد آن، اظهار داشت: مردم ایران آسایش و امنیت خود را مدیون پاسداران، جانبازان ایثارگر و آزادگان هستند که در تمامی دوره‌های پس از پیروزی انقلاب، سینه خود را سپر کرده و در برابر استکبار جهانی و عوامل آن ایستادند.

وی افزود: باید در برابر چنین خدمات ارزشمندی قدردان و سپاسگزار آنان باشیم، زیرا این امر در آموزه‌های دینی ما بسیار سفارش شده است.

امام جمعه برازجان افزود: امام راحل نیروی مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند که این امر نتیجه دوراندیشی ایشان در ایجاد امنیت پایدار برای کشور بود.

حجت الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: حضور قدرتمندانه نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی برکسی پوشیده نیست و باید قدردان تلاش شبانه‌روزی فرماندهان و سربازان نیروهای مسلح باشیم.

امام جمعه برازجان با اشاره به لزوم تحقق جهاد تبیین از نگاه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: یک روز جهاد در عرصه‌ علم است و یک روز جهاد، جهاد علمی است و باید علم را بالا برد و روزی هم عرصه‌ فعالیت‌های اجتماعی است و یک روز هم عرصه‌ خدمات اجتماعی و خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: آن روزی که دشمن سعی می‌کند جامعه برای اینکه مردم را در مقابل اسلام و نظام اسلامی قرار دهد، در فشار اقتصادی قرار بدهد، آن روز اگر شما خدمت اقتصادی و اجتماعی به مردم کنید، به معنای جهاد است.

امام جمعه برازجان با تبریک میلاد امام سجاد(ع)، یادآور شد: سه قطره ایدئولوژی و مکتب را حفظ می‌کند که عبارتند از، قطره خون (دفاع و جهاد) که مربوط به سیدالشهداء(ع) است، قطره جوهر و قلم (نهضت علمی) که به دوره امامت امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مربوط است و قطره اشک (سلاح البکاء در میدان جهاد اکبر) که مربوط به حضرت زین‌العابدین(ع) است و حقیقت این است، تا اشک نباشد، نمی‌توان به پذیرش علم و حقیقت و سپس ایستادگی در دفاع از آن و جان دادن در راه امام زمان(عج) رسید.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) سنت اشک را پایه‌گذاری کردند، گفت: ایشان آموزگار این مکتب و عامل تجهیز شیعه به این سلاح استراتژیک هستند، وقتی با اشک بر مصائب سیدالشهداء(ع) و مناجات با خدا، دل‌ها نرم شد و ظرفیت دریافت حقیقت در دل‌ها ایجاد شد، بعد از آن نوبت به عِلم پیدا کردن به ضرورت امامت رسید و در آن هنگام، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) تعلیم علم را به‌ عهده گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha